سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسن آنفلوآنزا برای توزیع در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفت.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا برای توزیع در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفت و این واکسن به مرور در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در اولویت هستند.

او افزود: افراد شناسایی شده گروه‌هایی از جمله مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطان هستند. واکسن آنفلوآنزا از مراکزی که بیماران موردنظر درمان خود را دریافت می‌کنند یا انجمن‌هایی که در آن عضو هستند در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هفته‌های آینده واکسن آنفلوآنزا برای گروه سالمندان و اطفال ۵ ماهه تا کودکان ۶ ساله در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای در زمینه توزیع واکسن برای افراد عادی نداریم، خاطرنشان کرد: در توزیع واکسن آنفلوآنزا ابتدا باید نیاز معاونت بهداشتی برطرف شود و اگر میزان واکسن برای افراد دارای اولویت به حد کافی بود برای افراد معمول نیز توزیع می‌شود.


نجیمی گفت: این واکسن هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده، ولی هزینه آن ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است که برای افراد دارای اولویت رایگان است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار