مسئول شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان قم گفت: امسال ۷۹۰ تن ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره و دومنظوره قم تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عطایی ،مسئول شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان قم با اشاره به رشد صنعت شیلات قم در سال‌های اخیر گفت: امسال ۷۹۰ تن ماهیان گرمابی در استخر‌های ذخیره و دومنظوره قم تولید شده است که نسبت به پارسال  افزایش ۲۵ درصدی را ثبت کرده است.

او  با اشاره به این که استان قم به عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی تیلاپیا و خاویار در سطح کشور مطرح است، افزود: پارسال در قم  ۲۱۰ تن ماهی تیلاپیا و ۳۲ تن گوشت انواع ماهیان خاویاری  تولید کردیم.

عطایی گفت : در کنار این حجم تولید گوشت خاویار توانستیم ۱۶۰ کیلوگرم خاویار نیز تولید کنیم که بخش عمده آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس و اروپا صادر شد.

مسئول شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان قم با اشاره به بارش‌های پارسال  و  جهش در پرورش آبزیان گفت: علاوه بر تولید ۶۸۰ تن ماهی سردآبی در سال ۹۸، چهار میلیون و چهارصد قطعه ماهی زینتی نیز در استان پرورش یافتند که ارز آوری مناسبی برای کشور داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار