استاندار اردبیل گفت: عملیات زیرسازی و بهسازی شهرک صنعتی اردبیل با تامین اعتبار مناسب به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بازدیداز شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و بررسی مشکلات واحد‌های این شهرک گفت:علاوه بر بهسازی شبکه‌های معابر شهرک صنعتی، اعتبار عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه فاضلاب این شهرک نیز تامین شده و پیمانکار مشخص شده است.

او با بیان اینکه در سال جهش تولید اقدامات زیادی در بخش صنعت به واسطه بخش خصوصی انجام شده است گفت: بخش خصوصی در جبهه مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و مسوولان برای مشکلات و موانع سرمایه گذاران باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

استاندار اردبیل افزود: در بازدید از چند واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف مشکلات و موانع آن‌ها بررسی که بعضی از مشکلات در محل تولید پیگیری و حل شد و بعضی نیز برای تسهیل به ستاد تسهیل و رفع موانع ارجاء داده شد.

بهنام جو از حل موانع تسهیلات کارخانه نساجی اردبیل خبر داد و گفت: با مدیر بانک ملی برای حمایت از خط تولید این واحد توافق شد که ۲ فقره وام۵۰ میلیارد تومانی برای این بخش اعطا کند تا ضمن احیای این واحد تولیدی راکد با راه اندازی خط تولید فاز دوم بیش از ۱۵۰ نفر صاحب شغل پایدار می‌شوند.

او همچنین در رابطه با تکمیل واحد تولیدی سموم کشاورزی در شهرک صنعتی اردبیل تصریح کرد: سموم دفع آفات بذور و علف کش با قیمت گزاف به دست کشاورز می‌رسد که با راه اندازی این بخش تولیدی قیمت تمام شده یک پنجم بهای تمام شده در بازار آزاد به دست مصرف کننده در استان می‌رسد که از لحاظ کیفی و کمی قابل مقایسه در محصولات موجود وارداتی در بازار گزارش کرده اند که ضمن پیگیری و حل مشکل برق این واحد ۱۰۰نفر به صورت مستقیم در این بخش شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل در رابطه با احیای خط تولید پوشاک جباری نیز اعلام کرد: به جهت مشکلات شخصی که از سال ۹۳ راکد بوده با احیاء و بهسازی مجدد به مدار تولید بر می‌گردد که در نهایت به اشتغال بیش از صد نفر در محل طرح و صد‌ها نفر در محل سکونت خود منجر می‌شود که تسهیلات لازم سرمایه در گردش و ثابت نیز برای این واحد‌ها هماهنگی شد.

بهنام جو ادامه داد: در ارتباط با واحد بسته بندی حبوبات و چای که چند سال بصورت راکد رها شده بود توسط سرمایه گذار خریداری شده و در شرف راه اندازی است و کسری اعتبار ۴ میلیارد تومان این سرمایه گذار نیز به صورت تسهیلات با بانک عامل هماهنگی شد و تا دهه فجر این خط تولید با اشتغال زایی مناسب افتتاح می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با کارخانه تولید باتری خودرو اظهار کرد: مدیریت واحد تولیدی اشجع باتری از اهلیت خوبی برخوردار است که در طول سه سال میزان تولید خود را در فاز اول به ۵۰۰ هزار قطعه رسانده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد:برای راه اندازی فاز دوم در تامین آب مشکل داشتند که این مشکل نیز با هماهنگی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتفع می‌شود.

بهنام جو پیشرفت و جهش این مجموعه را حاصل تدبیر و پشت کار این سرمایه گذار بر شمرد و افزود: با راه اندازی فاز دوم که در طرح توسعه قرار دارد میزان تولید باطری به یک میلیون قطعه خواهد رسید و ۹۰ نفر اشتغال زایی می‌شود.

او ادامه داد: در برنامه ریزی این واحد تولیدی ۲میلیون دلار صادرات پیش بینی شده که در صورت افزایش تولید، این میزان افزایش می‌یابد و این در حالی است که در استان و کشور به این محصولات نیاز اساسی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار