مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۷۹۵ مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش در قالب طرح‌های اشتغال، فرش‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنجان بافته‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۱۶ طرح در زمینه هنر فرشبافی برای اشتغال و خودکفایی در استان زنجان برای جامعه هدف این نهاد ایجادشده است، گفت: طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می‌شود با توسعه این طرح زمینه در آمدزایی خانوار‌های مددجویی تحت حمایت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.

او افزود: با فعالیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح اشتغال فرش‌بافی در زنجان از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۶ تخته فرش، گلیم و تابلو فرش توسط جامعه هدف این نهاد بافته‌شده است.

صفری بابیان اینکه از مجموع فرش بافته‌شده توسط مددجویان، ۷۶۹ تخته قالی، و ۱۶۳ عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد:۸۴ طرح فرشبافی نیز توسط راهبران شغلی در بین مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۳۷۰ مورد بازدید از طرح‌ها صورت گرفته است.

او ادامه داد: تسهیلات ۵ الی ۵۰ میلیون تومانی بسته به نوع دار قالی و کیفیت مواد اولیه پشم و کرک، جنس طرح فرش‌بافی ابریشم و یا خامه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی به صورت قرض الحسنه ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از ابتدای امسال تاکنون درمجموع هزار و ۷۹۵ مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش در قالب طرح‌های اشتغال، فرش‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنجان بافته‌شده است.

صفری بااشاره به اینکه بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح فرش‌بافی از اقدامات مهم این نهاد است، افزود: محصولات تولیدی طرح‌های فرش‌بافی از جمله فرش، گلیم و تابلو فرش از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال به فروش رسیده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.