رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۲ هزار و ۷۹۸ پرونده به واحد‌های تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا پنج واحد تولیدی در زمینه تولید مایع ضدعفونی در استان راه‌اندازی شد و در سطح کشور ارزانترین محلول را برای مردم تامین و تولید کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون بطری مایع ضدعفونی دست در استان تولید شده است،افزود: پروانه فعالیت پنج واحد تولید انواع شوینده نیز صادر و اکنون نیز در حال تولید این محلول‌ها هستند ضمن اینکه هفت واحد تولیدی ماسک هم راه‌اندازی شد که چهار واحد دارای پروانه بهره‌برداری و سه واحد نیز در حال دریافت پروانه هستند.

دره وزمی با بیان اینکه در طول ۶ ماه گذشته، ۳۸ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در بخش توزیع لوازم بهداشتی انجام و یک هزار و ۷۵۰ واحد صنفی متخلف پلمب شدند، تاکید کرد: واحد‌های صنعتی و معدنی در مجموع ۴.۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و مردم آسیب‌دیده از کرونا کمک کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مانع کار هیچ واحد تولیدی نشده و تلاش ما سرپا نگه داشتن آنهاست، افزود: تاکنون هیچ واحد تولیدی بدلیل شیوع کرونا تعطیل نشده ضمن اینکه حدود ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات مورد درخواست متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده که ۲۰ میلیارد تومان آن در قالب ۲ هزار و ۷۹۸ پرونده پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.