طرح مدیریت پسماند شهر بیرجند پس از ۲۶ سال در مرحله استانی تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان معاون امور عمرانی استاندار در کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها ست گفت: با تصویب این طرح برنامه های مدون و سندی بالادستی در طرح مدیریت پسماند خواهیم داشت و برای حفظ محیط زیست گام موثری را برخواهیم داشت.

 او افزود: امیدواریم با اجرای این طرح جمع آوری پسماند در شهرهای بیرجند، خوسف و مود مدیریت شود .

میرجعفریان با بیان اینکه تلاش های بسیاری برای به ثمر رسیدن این طرح تاکنون انجام شده گفت زیبنده مردم این شهر نیست که اسم شهر پاک و سبز را داشته باشند اما شاهد وجود نخاله ها و زباله ها در اطراف شهر باشیم خیال مردم باید در مورد نحوه مدیریت شیرابه ها و آلوده شدن آبهای زیرسطحی و رو سطحی راحت شود.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: میزان تولید پایین زباله در استان به خاطر فرهنگ بالای مردم است، اما از دستگاه‌های متولی می خواهیم تا تمهیدات لازم را برای مدیریت پسماند و تفکیک آن در مبدا تهیه کنند و برنامه‌های مشوقانه ای را در جهت فرهنگ سازی این مقوله ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


میرجعفریان با بیان اینکه افق ۲۰ ساله این طرح را نباید صرفاً در نمودار آمارها ببینیم گفت: آن چه که در میدان عمل اتفاق می‌افتد می‌تواند نتیجه نمودارها را تغییر دهد لذا هر چند از بیس های علمی کمک می گیریم باید در میدان عمل هم سنجش را در برنامه‌های اجرایی داشته باشیم.

شهردار بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه برای جمع آوری پسماند بیرجند مکانی به مساحت ۸۰ هکتار درنظر گرفته شده است گفت: تاکنون برای اجرای زیرساخت ها ، هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

جاوید گفت: تا سه ماه آینده یکی از محلات بیرجند را به عنوان پایلوت در طرح تفکیک زباله از مبدا انتخاب می کنیم و سپس در تمام شهر اجرا خواهد شد .

او افزود: بامکانیزه شدن پسماندهای شهری ۷۰% این پسماندها بازیافت خواهد شد و ۳۰ درصد آن دفن می شود وی گفت می توانیم مواد آلی پسماندها را تبدیل به کمپوست کنیم که برای فضای سبز و کشاورزی مفید خواهد بود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.