۵ میلیارد تومان در قالب طرح توسعه بخش مرزی درح شهرستان سربیشه برای رفع محرومیت در این منطقه از سوی کمیته امداد امام خمینی هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: امسال قرارداد سند توسعه بخش درح بین یازده دستگاه اجرایی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان معین اجرای این طرح امضاء شده است.

او افزود: بر اساس این قرارداد طرح‌ های عمرانی و خدماتی در این منطقه اجرا می‌شود که تاکنون ۱۸ قرارداد با دستگاه ‌ها مبادله و ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی دستگاه‌ها به این منطقه اختصاص یافته است.

نخعی اظهار کرد: همچنین اخیرا ۳ قرار داد جدید با شرکت توزیع نیروی برق استان برای برق رسانی به مناطق عشایری منعقد شده است.


بیشتر بخوانید


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون ساخت ۱۰ مخزن ذخیره آب برای عشایر به پایان رسیده و ساخت زمین چمن مصنوعی گلو باغ نیز در حال تکمیل است.

او ساخت اورژانس جاده ای، ساخت استخر ورزشی، تاسیس دارالقرآن، ساخت مخازن ذخیره آب، توسعه کتابخانه عمومی درح، بازسازی خانه عالم در درح، پوشش شبکه‌ های دیجیتال، اجرای فضای سبز و جمع آوری پسماند زباله، ایجاد طرح هادی در روستا‌ های فاقد طرح و برق رسانی به برخی از روستا ‌ها را از جمله پروژه‌ های تعریف شده برای رفع محرومیت در این منطقه عنوان کرد.

تفاهم نامه طرح توسعه بخش درح شهرستان سربیشه، پانزدهم مهر ۹۸ با حضور معاون اول رئیس جمهور، بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شد تا با همکاری هم در مدت ۵ سال، این منطقه محرومیت زدایی شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.