مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پدیده گرد و غبار، پسماند و شکار غیر مجاز را از مهمترین چالش‌های محیط زیستی استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در کارگروه زیست محیطی کمیسیون سلاح و مهمات غیرمجاز خراسان جنوبی، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان و حافظان امنیت استان گفت: در راه پیشگیری و حل موضوعات و مسائل زیست محیطی در استان علاوه بر همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، سرمایه‌های اجتماعی که مردم هستند، موثر خواهد بود.

او فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های زیست محیطی لازم برای گروه‌های هدف مختلف را از مهمترین راه‌های نجات محیط زیست دانست.

اکبری افزود: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت استان و کمبود نیرو برای حفاظت و حراست از مواهب خدادادی، همیاری و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این امر ضروری است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تقدیر از همکاری مجموعه نیروی انتظامی استان به ویژه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با حفاظت محیط زیست در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، محیط بانان موفق به کشف ۱۹ قبضه سلاح غیرمجاز، ۸۰قبضه سلاح مجاز، شناسایی و دستگیری ۱۸۰متخلف شکار و صید و مقادیر زیادی مهمات و فشنگ و کشف بیش از ۱۰۰۰ قطعه پرنده زینتی و بیش از ۱۰۰راس حیوانات شکار شده توسط متخلفان شدند.

او افزود: ۲۵درصد از تنوع زیستی کشور در استان وجود دارد و شاهد گونه‌های منحصر به فرد و در معرض خطر انقراض همچون یوزپلنگ آسیایی و هوبره نیز در استان هستیم.

در پایان این جلسه، از طرف انجمن حمایت از حیوانات و همچنین نماینده همیاران محیط بان استان با اهداء لوح تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حوزه حقوق حیوانات قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.