فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف بیش از ۳۱ میلیارد ریال فرار مالیاتی و وصول آن به خزانه دولت با تلاش ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار جهانبخش  فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فرار مالیاتی توسط ۲ نفر، موضوع به طور جدی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد افراد مورد نظر در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات، اقدام به اخذ کارت بازرگانی کرده اند.

سردار جهانبخش ادامه داد: در ادامه تحقیقات، ماموران به این نتیجه رسیدند افراد مورد نظر کارت بازرگانی دریافت شده را با دریافت مبلغی در اختیار یک شرکت قرار داده اند که اعضاء این شرکت با سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی صادر شده اقدام به واردات قطعات ترمز ماشین، الیاف پلی استر، درب ضد سرقت فلزی، اجزاء قطعات لامپ کم مصرف، چسب بتون، ماشین پرینت رنگی و کابل شبکه از کشور‌های خلیج فارس و سایر کشور‌های آسیایی کرده و طی این مدت مالیات کالا‌های وارد شده را پرداخت نکرده اند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در همین راستا و طی شکایت اداره کل مالیاتی زنجان و با تلاش بی وقفه و هماهنگی با مراجع قضائی، ماموران با اخذ نیابت به یکی از استان‌های مرکزی کشور اعزام و طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری ۳ تن از متهمان این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و هماهنگی با اداره کل مالیاتی استان زنجان، مبلغ ۳۱ میلیارد و ۳۹۶ هزار ریال به مرحله وصول در آمده و به خزانه دولت واریز و پرونده به همراه مدارک و مستندات موجود به مراجع قضائی ارسال شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.