نخست وزیر عراق با تاکید بر نهایی شدن توافق بر سر پرونده‌های اداری و امنیتی در شهر «سنجار»، گفت: توافق بین بغداد و اربیل بر سر شهر «سنجار» می‌تواند آغازگر حل مشکلات همه مناطق عراق باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با حضور در نشست اعلام توافق نهایی پیرامون شهر «سنجار» میان بغداد و اربیل که با حضور برخی مقامات دولت فدرال و دولت منطقه کردستان و جنین پلاسخارت، نماینده دبیر کل سازمان ملل برگزار شد.

الکاظمی در این نشست با تاکید بر نهایی شدن توافق بر سر پرونده‌های اداری و امنیتی در شهر سنجار، اظهار کرد: این امر سبب تسهیل و تسریع بازگشت آوارگان به این شهر خواهد شد.

وی افزود: توافق بوجود آمده در فضایی از تفاهم برادرانه بین دولت بغداد و دولت منطقه کردستان عراق است که از این رو بازتاب بسیار خوبی در سطح داخلی و همچنین در بین المللی دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان این موضوع که، این امر می‌تواند آغازگر حل مشکلات همه مناطق در عراق باشد که از تنوع قومی و دینی برخوردار هستند، گفت: در این نشست قول داده شده است تا همه دستگاه‌های دولتی تلاش خود را در جهت حل مسئله ایزدی‌های ربوده شده یا مفقودی در جریان حمله داعش به سنجار به کار بندند.

وی اضافه کرد: دولت فدرال نیز با هماهنگی دولت اربیل به نقش خود در اجرای صحیح توافق عمل خواهد کرد.

الکاظمی با تاکید بر تصمیم دولت و جدیت آن بر خالی شدن سنجار از گروه‌های مسلح از قبیل گروه‌هایی داخلی و همچنین گروه‌هایی که از خارج مرز‌ها به عراق آمده‌اند، ادامه داد:امنیت غرب نینوی در چارچوب اختیارات دولت فدرال بغداد است.

وی اظهار کرد: کشور عراق با استفاده گروه‌های مسلح از خاک این کشور در جهت حمله به همسایگانش از قبیل ترکیه، ایران و یا حتی دیگر همسایگان کاملا مخالف است.

نخست وزیر عراق در پایان با بیان این که مسائل امنیتی در شهر سنجار بر اساس اختیارات دولت فدرال و با هماهنگی دولت منطقه کردستان عراق مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: در این میان مسائلی همانند خدمات رسانی، از جمله مسئولیت کمیته مشترک میان دولت بغداد و دولت منطقه کردستان عراق و همچنین استانداری نینوی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار