کاهش جهانی میزان فروش گوشی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

اطلاعات منتشر شده از شرکت‌های مختلف از کاهش چشمگیر میزان فروش گوشی در ایام شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که انتظار می‌رفت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند به نسبت بسیار زیادی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ کاهش داشت. به طور کلی فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ حدود ۳۷۰.۳ میلیون دستگاه به فروش رسید و در سال جاری این رقم به ۲۹۴.۷ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد.

شرکت سامسونگ توانسته است چیزی حدود ۵۴.۷ میلیون دستگاه را به فروش برساند که عدد قابل توجهی است، اما نباید فراموش کرد که این غول کره‌ای در سال ۲۰۱۹ و در سه ماهه دوم، توانسته بود ۷۵.۱ میلیون دستگاه به فروش برساند؛ گفتنی است آمار فروش سامسونگ حتی نسبت به میزان فروش این شرکت در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ نیز کاهش داشته و حدود ۶ میلیون کمتر از این بازه زمانی است.

فروش شرکت چینی هوآوی نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است و این شرکت با فروش ۵۴.۱ میلیون دستگاه در جایگاه دومین شرکت پر فروش گوشی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است؛ این در حالی است که در بازه زمانی سال گذشته، فروش گوشی‌های هوآوی چیزی حدود ۵۸ میلیون دستگاه بود.

فروش گوشی در سه ماهه دوم سال 2020

شیوع ویروس کرونا روی فروش اپل تاثیر نداشت

اپل نیز با فروش ۳۸.۳ میلیون دستگاه در سومین جایگاه گوشی‌های پرفروش قرار دارد و میزان فروش گوشی‌های این شرکت نسبت به سال گذشته، کمترین میزان تغییر را داشته است. شرکت اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تنها ۰.۳ درصد نسبت به سال گذشته خود کاهش فروش داشته است و باید گفت این شرکت کمترین تغییر در میزان فروش را با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان داشته است. شاید علت این موضوع بالا بودن قیمت گوشی‌های این شرکت نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار بوده و مشتریان این شرکت افراد خاصی هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار