به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرک توسط مارک ترومن، رئیس سابق فضای سفید جگوار تاسیس شد. ترومن و تیم او مفهوم موتورسیکلت الکتریکی را توسعه دادند که در نهایت به Arc که رونمایی شده است، تکامل یافت. این موتورسیکلت با بردار قوس ۹۵ کیلووات با حداکثر سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۱ کیلومتر در ساعت) رتبه بندی شده است.
این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۹ قبل از عملیاتی شدن پروژه با مشکلات مالی روبرو شد. اکنون بنیانگذار آن، که مفهوم اصلی را نیز طراحی کرده است، داراییهای اصلی را از مدیر خریداری کرده و پروژه را دوباره به حرکت در میآورد.
مارک ترومن، بنیانگذار آرک، میگوید: "من چهار ماه پیش تصمیم گرفتم خودم داراییهای این شرکت ورشکسته را بخرم. این پروژه خیلی دور شده بود و استقبال خوبی از من شده بود تا بتوانم آن را ادامه ندهم."
اگر با وکتور آشنایی ندارید، این یک پروژه است که از مفهوم طراحی شده توسط ترومن در حالی که برای Jaguar-Land Rover کار میکرد، طراحی شده است. ترومن و تیم با استفاده از تخصص و فن آوری خود یک موتورسیکلت الکتریکی را طراحی کردند که پیشرفتهای چشمگیر فناوری را در خود جای داده است.
علاوه بر وزن ادعا شده برای بردار فقط ۲۲۰ کیلوگرم، آرک همچنین قول داد که جدیدترین فناوری باتری به آن ۳۶۲ مایل، با زمان شارژ فقط ۴۵ دقیقه، میدهد. نکته اصلی در وزن کم آن، یک شاسی مونوکوک با فیبر کربن بود و همچنین استفاده از دو عدد نوسان کربن به جای چنگال در قسمت جلوی آن، شبیه Bimota Tesi است.
گفته شده است که این موتورسیکلت با ۱۳۳ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۹۲ پوند نیز پیشرفت چشمگیری خواهد بود. آرک همچنین برنامه ریزی کرد که وکتور با کلاه ایمنی HUD که به عنوان کلید و کت عمل میکند، جفت شود، که بازخورد آزمایشی مانند ضربه زدن روی شانه را هنگام ظاهر شدن وسیله نقلیه در نقطه کور شما فراهم میکند.
ترومن میافزاید: "بدون کمک یک شرکت بزرگ، ما در حال حاضر کارها را کمی کندتر انجام میدهیم. اولین موتورسیکلت ها ۱۲ ماه دیگر به مشتریان آنها تحویل داده میشود. در ۱۰ وکتورس اول فرصت ویژهای به مشتریان آن خواهیم داد. "
نابودی احتمالی Arc’s Vector ضربهای برای بازار موتورسیکلت برقی است، زیرا به نظر میرسد سازندگان آن بسیاری از مشکلاتی را که درگیر وسایل نقلیه سوخت جایگزین است - قدرت و وزن بسیار مهم - حل کرده اند. نه تنها این، بلکه آرک در نظر گرفته بود که وکتور یکی از پیشرفتهترین موتورسیکلتهای موجود در زمینه فناوری با بازخورد لمسی یک تجربه درگیر و یک کلاه ایمنی مجهز به صفحه نمایشگرباشد.
در Arc، نقطه چرخش چرخ ها، زیر مرکز آن است، این بدان معناست که وقتی ترمزها اعمال میشوند، غواصی قسمت جلو مانند یک چنگال معمولی است. این هنوز برخی مزایا را حفظ کرده است، برای غواصی از جلو به انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین بردار میتواند یک فنر بسیار نرمتر و میرایی فشرده سازی کمتری داشته باشد بدون اینکه خطر پایین بودن سیستم تعلیق را داشته باشد. آنها همچنین میتوانند زاویه سر بسیار تندتری داشته باشند بدون اینکه با چنگالهای معمولی از آن زاویهها رنج ببرند.
گفتنی است، این موتورسیکلت اسپرت دارای قطعاتی با سرعت بالا، فن آوری بالا و قیمت بالا است.
انتهای پیام/