سرهنگ مومنی گفت: ۳۹درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ساعات شب به وقوع پیوسته است.

سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:۳۹ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ساعات شب به وقوع پیوسته و یکی از علت‌های اصلی افزایش سوانح رانندگی در شب و تاریکی هوا، محدود بودن دید راننده وسیله نقلیه است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در این حالت حوزه دید راننده منحصر به محدوده‌ای است که توسط چراغ‌های وسیله نقلیه روشن است.

او با بیان اینکه رانندگی در شب علاوه بر تردد کم خودروها، دشواری و مشکلات خاص خود را دارد گفت: شب‌ها در برابر چشم تمامی اشیایی که وجود دارند به رنگ سیاه و خاکستری هستند و فاصله و سرعت نیز هنگام شب به خوبی تشخیص داده نمی‌شوند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: هنگام رانندگی در شب استفاده از نور بالا سبب می‌شود که قدرت دید رانندگانی که از روبه روی وسیله نقلیه می‌آیند به شدت کاهش یابد و در نتیجه قادر به تشخیص مطلوب وضعیت مقابل خود نباشند.


بیشتر بخوانید؛


رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر این اساس راننده‌ای که با نور بالا حرکت می‌کند نه تنها به هدف خود که روشن کردن هر چه بیشتر سطح راه است دست پیدا نمی‌کند، بلکه باعث تغییر مسیر و انحراف رانندگان دیگر که از روبرو در حال حرکت هستند شده و سبب حادثه می‌شود.

او گفت: توصیه می‌شود رانندگان وسایل نقلیه هنگام رانندگی به خصوص در ساعات شب، شیشه‌های خودرو را کاملا تمیز کنند و از سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: رانندگان وسایل نقلیه باید با سرعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر کمتر از سرعت در روز حرکت کنند و به جلو و رانندگی توجه کامل داشته باشند و از اقداماتی که باعث حواس پرتی آن‌ها مانند؛ استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و ... می‌شود خودداری کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان باید به علائم راهنمایی و رانندگی از جمله خط کشی ها، تابلو‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توجه کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار