مدرسه ۶ کلاسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران رابر به عنوان پروژه برتر نوسازی مدارس کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم بهره برداری از طرح‌های بزرگ عمرانی، اشتغال روستایی و عشایری و مسکن روستایی در چند استان کشور به صورت همزمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بدین ترتیب، همزمان با افتتاح مدرسه سهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران، ۹۱۳ پروژه روستایی با ۳ هزار و ۹۳۳ کلاس درس به مساحت ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار  با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار کرمان، مسئولان استانی و شهرستانی در این ارتباط تصویری با رئیس جمهور افتتاح شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این ارتباط تصویری از محل زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حضور رئیس جمهور سخن گفت.

او در این ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری با افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران از توابع شهرستان رابر، پایان مدارس خشت و گلی در استان کرمان را اعلام کرد.

مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی جواران رابر افتتاح شد

حاجی میرزایی با اعلام اینکه سنگ بنای عدالت در جامعه توزیع فرصت‌های آموزشی است، تعداد مدارس شبانه روزی را بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نوآموزان پیش دبستانی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۸۹ هزار نفر به ۲۲۳ هزار نفر افزایش یافته اند.

مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی جواران رابر افتتاح شد

حاجی میرزایی بیان داشت: دانش آموزان روستایی در دولت تدبیر و امید، ۲۳ درصد رشد یافته اند و بیش از ۳ هزار ۲۰۰ مدرسه شبانه‌روزی در روستا ایجاد و ۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی متوجه زنان بوده است.

او گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم، ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند که این افراد نقطه اتصال دولت با مردم هستند و تعداد دانش آموزان فنی و کاردانش در دولت تدبیر و امید ۶ برابر شده و یک هزار و ۵۰۰ هنرستان روستایی داریم.

مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی جواران رابر افتتاح شد

حاجی میرزایی افزود: یک هزار و ۶ کلاس خشت و گلی در دولت تدبیر و امید، جمع آوری و هفت هزار و ۸۰۰ پروژه با مساحت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع احداث شده است.

او تصریح کرد: هر روز ۱۱ کلاس روستایی و در تمامی کشور ۲۹ کلاس روزانه به بهره برداری می رسد.

مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران رابر افتتاح شد

حاجی میرزایی بیان داشت: همزمان با افتتاح مدرسه سهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران، ۹۱۳ پروژه روستایی با ۳ هزار و ۹۳۳ کلاس درس به مساحت ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.