رخشانی مهر گفت: تا پایان امسال بخاری های نفتی باقیمانده در سطح استان‌ کرمان جمع آوری می شوند و جشن حذف بخاری های نفتی را در استان کرمان خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس، امام جمعه کرمان، استاندار و برخی مسئولان در استانداری کرمان برگزار شد.

محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با ابراز خرسندی از این که حدود ۸۲۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران استان کرمان از طریق شبکه شاد در این جلسه حضور دارند ،گفت: تمام صحبت‌های که در این جلسه انجام شد حتما بررسی و تلاش می‌کنیم اجرایی شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه جامعه با توجه به یادگیری حرکت و عمل می‌کند، بیان کرد:هرچه نظام یادگیری کاراتر باشد جامعه موفق‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که سال تحصیلی جدید و متفاوتی را شروع کرده ایم افزود: دانش آموزان ما یاد گرفته بودند که سرکلاس بروند ولی امسال به گونه ی دیگری رقم خورد، در اجرای این امر سرافراز بوده ایم و در این کار نو و جدید بدون فرصت وارد شده ایم و اشکالات هم موازی با آن رفع می شود.

او اظهار کرد: اشکالات آموزش مجازی به سرعت حل می‌شود و این بزرگترین ظرفیت درکشور است که توانستیم شبکه شاد را راه اندازی کنیم و برای بهتر شدنش تلاش می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه حوزه پرورشی یکی از دغدغه های ما است گفت: در مورد کاستی‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تلاش می‌کنیم ،تجهیز هنرستان‌ها در برنامه قرار دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

حاجی میرزایی بیان کرد: ما اجازه نخواهیم داد کسی از آموزش محروم باشد اگر کسی حتی  تلویزیون نداشته باشد بسته‌های آموزشی برای آن می فرستیم.

او با اشاره به اینکه معلمان باید روی تک تک دانش آموزان حساس باشند، گفت: تامین مسکن فرهنگیان، ایجاد مدارس شبانه روزی جزء برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود:مکتب سلیمانی درس پایداری است و ما درآموزش وپرورش مفاهیمی تهیه کرده ایم که این اهداف به درس ها اضافه خواهد شد.

رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، گزارشی  از ساخت و ساز فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان کرمان ارائه کرد و گفت: درسطح استان کرمان ۲۱۶ پروژه فعال و در دست اجرا است و ۱۰۲۰ کلاس درس به زودی تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: سازمان‌نوسازی مدارس بر ایجاد عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان تاکید دارد و از این تعداد پروژه فعال در سطح کرمان ۱۰۷ پروژه با ۴۳۷ کلاس درس در روستا‌ها در حال ساخت است.

او همچنین ساخت مدارس در روستا‌ها برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان‌روستایی را حائز اهمیت عنوان‌کرد و گفت: این تعداد مدرسه و کلاس درس روستایی به زودی تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود.

رخشانی مهر پروژه‌های تاسیساتی فعال و قابل بهره برداری استان‌کرمان را ۲۱۸ پروژه با ۱۱۲۷ کلاس درس عنوان و ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال بخاری نفتی باقیمانده در سطح استان‌کرمان جمع آوری می شوند و جشن حذف بخاری‌های نفتی را در استان کرمان خواهیم گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین در قالب طرح آجر به آجر و کمک خیرین در استان کرمان ابراز رضایت کرد و عنوان کرد: ۱۰۴ پروژه خیری با ۶۴۲ کلاس درس در استان‌کرمان به همت خیران و نوسازی مدارس در حال ساخت است و تعهد خیرین در استان کرمان ۱۳۹۵ میلیارد ریال می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اعلام این که در مکانی که دانش آموزان در می خوانند باید طهارت هم رعایت شود، گفت: بعضی از مدارس موقوفی هستند که باید به پرداخت طلب آن‌ها توجه شود.

امام جمعه کرمان از وزیر اموزش وپرورش درخواست کرد تا نسبت به مکتب سردار سلیمانی برنامه‌های ویژه تری داشته باشند.

اسکندری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  در این جلسه  با اعلام  افزایش ۶۰ درصدی حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش فرهنگیان گفت: ایجاد رویکرد تحولی، اهدا بسته‌ برای فرهنگیان و شبکه شاد از اقدامات خیلی خوب وزارت آموزش و پرورش است .

او با اشاره به این که  از ۱۵ شهریور ماه ۸ هزار ۴۰۰ مدرسه بازدید شده اند ،افزود:استفاده از ظرفیت همه نهاد‌ها برای دوران کرونا الزامی است و سپاه پاسداران استان کرمان متعهد شد سرویس‌های بهداشتی برای مدارس بسازد.

اسکندری با بیان این که کمک خیران به مدارس شش برابر شده است ،بیان کرد:۷۰ درصد دانش آموزان استان کرمان به گوشی تلفن همراه دسترسی دارند و۲۵ در صد دانش آموزان تلفن هوشمند ندارند.

او با اعلام این که آموزش در روستا‌ها فعال است، اظهار کرد:درس نامه هایی تهیه و تولید شده اند و به مدارس روستایی ارسال شده است.

اسکندری گفت:در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی  آموزش و پرورش استان کرمان میزبان جشنواره علمدار خواهد بود.

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با اعلام اینکه موضوع حاج قاسم سلیمانی موضوعی فرا ملی است گفت:مکتب حاج قاسم سلیمانی باید وارد دروس آموزش و پرورش شود.

او افزود:از هم اکنون به گروه پژوهشی خود اعلام کنید فراز‌هایی از مکتب حاج قاسم سلیمانی در دروس مدارس گنجانده شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه به دلیل مهاجرت و حضور اتباع بیگانه سرانه مدارس در استان پایین است، بیان کرد: سرانه ما ۴ و۹ دهم است که پایین‌تر از سرانه کشور است ،باید در حوزه ساخت مدارس به استان کرمان کمک شود زیرا مدارس دو شیفته در این استان وجود دارد.

او تاکید کرد :رتبه بندی معلم‌ها باید بر اساس شاخص شایسته سالاری باشد ،در نزدیکی کرمان دشتی وجود دارد به نام دشت زحمت کشان که اتباع بیگانه آنجا حضور دارند و متاسفانه در کانکس درس می‌خوانند،آموزش و پرورش کرمان ۳۰ میلیارد تومان به اوقاف بدهکار است و دانش آموزان مناطق محروم کرمان تبلت برای آموزش مجازی نیاز دارند.

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید برای معلمان دوره تخصصی برگزار شود چراکه سرفصل‌های هر درس و نحوه تدریس متفاوت می باشد وطبق نظر ونگاه هر معلم می توان درس ها را ارائه کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.