کارشناس امور بانکی و مالی گفت: قبل از ورود کرونا به کشور سیستم بانکداری سنتی کار می‌کرد، اما بعد از شیوع این بیماری بانک ها سعی کردند، بانکداری الکترونیک را گسترش دهند تا مراجعه به شعبات کمتر شود.

رضا مولایی وردیلو کارشناس امور بانکی و مالی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بانک ها انگیزه‌ای برای بانکداری دیجیتال ندارند، اظهار کرد: دیجیتالی شدن تمام فعالیت‌‌های بانک‌‌ها یک تحول کامل در جهت خدمات رسانی به مشتریان و کمک به کارمندان بانک ها محسوب می شود.
 
وی ادامه داد:بانک‌ها انگیزه‌ی کافی برای بانکداری دیجیتال ندارند و نمی‌توانند به سمت ارتقا کیفیت در خدمات رسانی حرکت کنند. دلیل آن هم نبود رقابت کافی در نظام بانکی است.
 
مولایی وردیلو بیان کرد: نظام بانکی در کشور، فضایی رقابتی بین بانک‌ها ایجاد نمی‌کند. همچنین استاندارد‌های نظام بانکی در کشور ما به حدی ارتقا پیدا نکرده است که بانک‌ها را مجبور به ارتقا کیفیت و سهولت در دسترسی به خدمات کند.
 
این کارشناس ارشد امور بانکی و مالی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های فین تک در کشور ما مورد حمایت قرار نگرفتند، اما در حال حاضر بانک‌هایی هستند که به استارتاپ‌ها و شرکت‌های فین تک رو آورده اند و متوجه اهمیت این شرکت‌ها در حوزه بانکداری شده اند که این مسئله کم سابقه و قابل تقدیر است.

بیشتربخوانید:

وی افزود: قبل از ورود کرونا به کشور سیستم بانکداری سنتی کار می‌کرد اما بعد از شیوع این بیماری  بانک سعی کردند, بانکداری الکترونیک را گسترش دهند تا مراجعه به شعبات کمتر شود.

همه‌ی بانک‌ها باید به سمت دیجیتال شدن قدم بردارند

مولایی وردیلو بیان کرد: بانک‌ها باید به سوی دیجیتال شدن قدم بردارند. چند بانک بزرگ در کشور هستند که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی در اختیار دارند، اما تاکنون هیچ تلاشی برای شناسایی و معرفی آن‌ها به مردم نکرده اند.علت عدم استقبال مردم از سرویس های الکترونیک بانک ها نبود جذابیت برای مخاطب است.

این کارشناس ارشد امور بانکی و مالی گفت: نظام بانکی وظیفه دارد، به همه‌ی اقشار مختلف جامعه خدمات ارائه دهد، اما در کشور ما این موضوع برعکس است و بانک‌ها به افرادی که پول بیشتری دارد، خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار