رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت :تاکنون پنج هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پنج هزار دوز واکسن آنفلوآنزا تا کنون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته که تزریق آن به مادران باردار و بیماران خاص در استان آغاز شده است.

هاشمی افزود: سهم استان خراسان شمالی در دریافت واکسن آنفولانزا برای تزریق به ماداران باردار، بیماران خاص، زندانی‌ها و پرسنل بهداشتی ۱۵هزار دوز است.

او گفت: ۱۳هزار دوز آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان و دوهزار دوز دیگر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اسفراین قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه از ۱۳هزار دوز واکسنی که باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار بگیرد تاکنون پنج هزار دوز آن در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است، افزود: از سه روز گذشته تزریق این واکسن به مادران باردار و بیماران خاص در مراکز بهداشت و درمان استان آغاز شده است.

او اعلام کرد: تامین و ورود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفولانزا برای افراد بیمار، افراد مسن و کودکان کشور پیش بینی شده که یک درصد از این مقدار، سهم استان خراسان شمالی است.


بیشتر بخوانید


به گفته هاشمی هنوز این مقدار دوز از واکسن به کشور وارد نشده است.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با اشاره به نیاز سایر بیماران به واکسن آنفلوآنزا گفت: سهمی از واکسن آنفولانزا برای جانبازان دارای بیماری تنفسی نیز در نظر گرفته شده که هنوز به استان اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.