فرایند احیای ۳ خانه تاریخی اُلفتی ، شالچی و خانه تاریخی نوریان با استفاده از تسهیلات بانکی تأیید و تصویب شد .

خانه های تاریخی مشهد جان تازه گرفتنبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدمحمدرضا حسین نژاد معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد  گفت: کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه تاریخی شهر مشهد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و با دستور شهردار مشهد و تفویض اختیار به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تشکیل  و  اولین جلسه این کمیته با حضور رئیس سازمان احیای بافت‌های تاریخی، رئیس سازمان بازآفرینی، نماینده حوزه معاونت مالی و پشتیبانی، نماینده اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در دفتر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری برگزار شد.

او  با بیان اینکه در این جلسه چندخانه و اثر تاریخی ثبت شده میراثی یا دارای ارزش میراثی بررسی شد، افزود: این آثار مربوط به دفاتر تسهیلگری محله تاریخی سرشور و جنت بود که در همین راستا سعی شد از متخصصان این دفاتر و استاد‌های دانشگاهی که در آن هستند بهره برده شود.

این مقام مسئول  با بیان اینکه برخی از این آثار دارای ثبت میراثی و برخی دیگر دارای ارزش تاریخی است که ثبت نشده اند، ادامه داد: در جلسه اخیر این کمیته موضوع ۵ اثر تاریخی و دارای ارزش ثبتی این محلات بررسی شد و در نهایت فرایند احیای ۳ خانه تاریخی شالچی در محله جنت، نوریان در کوچه آیت ا. خامنه‌ای (محله سرشور) و الفتی در محله جنت به تأیید و تصویب این کمیته رسید.

بیشتر بخوانید


حسین نژاد بیان کرد: در این جلسه همچنین موضوع خانه تاریخی مقبل السلطنه در محله سراب و آب انبار تشکری در محله سرشور نیز بررسی شد که با توجه به اینکه تصمیمی برای فرآیند و مکانیزیم این ۲ اثر تاریخی ارزشمند گرفته نشد، در جلسات بعدی تصمیم گیری برای آن‌ها نیز انجام می‌شود.

او تصریح کرد: این جلسات در راستای احیای بافت‌ها و خانه‌های تاریخی شهر مشهد همچنان برگزار و مکانیزم این خانه‌ها نیز در جلسات بعدی به مرور تعریف خواهد شد.
 
انتهای پیام//ح.ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.