دبیرکل جبهه حامیان قانون از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی این جبهه برای حضور در انتخابات شورای شهر خبر داد.

حسن لطفی دبیرکل جبهه حامیان قانون و رییس شورای سیاست گذاری مدیران متخصص انقلابی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جبهه حامیان قانون به دنبال حرکتی نو و تغییری بنیادی در شورای شهر و شهرداری تهران است و بنا دارد با تیمی بسیار قوی و تخصصی شهری، لیستی با نام مدیران متخصص انقلابی شهر تهران ارائه کند.

او افزود: از دوسال پیش با برنامه ریزی دقیق و بررسی‌های مفصل شروع به ارزیابی و تحقیق از نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در ۲۲ منطقه، نواحی و محلات تهران انجام داده است و به داده‌های جالب و تعیین کننده رسیده‌ایم که می‌تواند فرصت و پتانسیل خوبی برای شورای شهر ششم باشد.

لطفی با اشاره به برنامه‌های جبهه حامیان قانون برای شناسایی مشکلات شهری عنوان کرد: با نزدیک به ۵۰۰ نفر از کارمندان و کارکنان شهرداری تهران جلسات فشرده گذاشته‌ایم و صحبت آنان را شنیده‌ایم و توانسته‌ایم با شنیدن این صحبت‌ها و کمک گرفتن از نخبگان و کارشناسان اَمر و با تجربه‌های شهرداری تهران به طرح‌های فوق العاده‌ای در مسائلی از قبیل حل ترافیک تهران، چگونگی حل مشکلات حمل و نقل، ابداعاتی برای حل مشکلات زیست محیطی، روش اشتباه اداره شهر تهران در این سال‌ها، ساماندهی رتبه بندی و بی عدالتی و تبعیض موجود در شهرداری تهران، طرحی آنلاین برای مبارزه با فساد و رصد لحظه به لحظه تمام موارد شهرسازی، طرح‌هایی برای پسماند، طرح زیست شبانه تهران با همه ملاحظات و تدابیر امنیتی قابل اجرا و مشکل حل نشده آلودگی هوا که ۲ سال برای بهبود این مسئله زمان خواهد برد داریم که حتما راهکار ما در این مورد مسئولین را قانع خواهد کرد.

دبیرکل جبهه حامیان قانون در ادامه گفت: شهر تهران، نه تنها می‌تواند از لحاظ فرهنگی و سیاسی شهری جهانی بوده و در کنار آن ام القرای جهان اسلام باشد، که ما مدیران متخصص انقلابی در شورا شهر و شهرداری تهران داشته باشیم طرح شهر اسلامی تهران که یک طرح فوق العاده خوب است را آماده کرده‌ایم که نزدیک انتخابات برای مردم طرح‌ها را رونمایی و در قالب چند کتاب تخصصی جزئیات آن قابل دسترس خواهد بود.

لطفی افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم با نام (مدیران متخصص انقلابی شهر تهران) لیست انتخاباتی با قاعده‌ای متمایز از لیست‌های معمول در انتخابات شرکت کنیم تا بتوانیم با طرح‌های قانع کننده اجرائی جذب رای شهروندان را داشته باشیم.

او تصریح کرد: ما به دنبال  این هستیم که نیرو‌های متخصص و نخبه را با رعایت شایسته سالاری و با در نظرگیری همه موارد و بدون کمترین لغزش آماده کنیم، ما با طرحی نو و قبل از انتخابات، اسامی لیست کاندیدا‌های مدیران متخصص انقلابی شهر تهران را برای شورای شهر ششم مشخص خواهیم کرد و با ارزیابی دقیق و شایستگی‌ها اسامی را اعلام خواهیم کرد. بعد از نهایی شدن لیست، شهردار، ریاست شورا، روسای کمیسیون‌های شورای شهر را هم قبل از انتخابات مشخص می‌کنیم و شهردار تهران باید قبل از انتخابات معاونان شهردار، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و اکثر پست‌های حساس را هم قبل انتخابات اعلام کند و این موارد انتخاب شده را به همراه برنامه‌های خود با جزئیات اعلام می‌کنیم تا مردم تصمیم بگیرند که این لیست با این مدیران رای خواهند داد یا خیر؟

لطفی در ادامه اظهار کرد: ما مردم را امین خود می‌دانیم و شفاف سازی بدور از هرگونه سیاسی کاری شعار ماست و شدیدا مخالف این هستیم که سیاسیون نباید در مدیریت تخصصی همچون شهرداری تهران دخالت کنند و یا برای شورای شهر ثبت نام کنند.

دبیرکل جبهه حامیان قانون در خصوص تصمیم جدید اعضای این جبهه گفت: تمامی اعضای شورای سیاست گذاری (مدیران متخصص انقلابی شهر تهران) تصمیم گرفته‌ایم به هیچ عنوان برای هیچ پستی چانه زنی نخواهیم کرد، ولی میثاق نامه‌ای قوی با منتخبان خود می‌بندیم که در این ۴ سال چه کار‌هایی و طرح‌هایی انجام خواهد شد و آنها را پیگیری و مطالبه کنیم و هیچ دخالتی در امور شهری نخواهیم داشت؛ همچنین کار را به شهردارچیان جوان و باتجربه خواهیم سپرد.

رئیس شورای سیاست گذاری مدیران متخصص انقلابی شهر تهران با اشاره به سیاسی بازی طیف‌های مختلف در مدیریت شهر تهران افزود: مردم ما دیگر تاب سیاسی بودن شهرشان را ندارند؛ اکنون هر طیفی سرکار می‌آید طیف مقابل را نابود می‌کند؛ ما برای مقابله با این مسائل به میدان آمده‌ایم و تمام تلاشمان را صرف این هدف خواهیم کرد.

او در پایان عنوان کرد: جبهه حامیان قانون تیمی فوق العاده تخصصی را آماده حضور در انتخابات شورای شهر و شهرداری تهران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید اسمعیل خان طلایی
۱۵:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام و درود خدمت جناب آقای لطفی دبیر کل محترم جبهه حامیان قانون و تشکر از احساس مسؤلیت و تلاش صادقانه جنابعالی و همراهان گرامی در جهت سامان بخشیدن به مشکلات شهری تهران و شهرداری و شورای شهر تهران .

فرصت ها و تهدیدات کلان شهر تهران گرچه اداره شهر و شهرداری ها را با معضلات بی شماری مواجه ساخته لیکن به دور از شعار و تبلیغات از هر منظر برای یک تیم کاری و خادم مردم ؛ فضایی برای حضور و اثبات توانستن است.

ارادتمند
مجید اسنعیل خان طلایی
آخرین اخبار