کویر شهرستان زیرکوه ظرفیتی بکر از سنگهای قیمتی است که در صورت حمایت با فرآوری آن می توان زمینه اشتغال پایدار و توسعه منطقه را رقم زد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سنگ‌های شجری که وجود آن‌ها ۴۰ سال پیش در شهرستان زیرکوه شناسایی شد  اکنون گنجینه‌ای شده است تا به چرخ اقتصاد برخی ها رونق دهد.

سنگ‌هایی گران قیمت وغنی که اگر بیشتر آن توجه شود ظرفیتی عظیم برای اشتغال فراهم می کند.

کارگران در این معدن می گفتند : ممکن است روزی  ۱۰۰ یا ۲۰۰سنگ بیابیم و روز دیگر چیزی دستگیرمان نشود و اگراین معدن نباشد خیلی‌ها بیکار می شوند.

درباره کیفیت سنگ از آنها پرسیدیم و گفتند : اگر سنگ را به سمت آفتاب بگیریم، چون سنگ شیشه‌ای است حالت درخت کاملا در آن مشخص است.

اهالی با بیان اینکه بیشتر عرب‌ها خریدار این سنگ اند و از آن گردنبند و انگشتر درست می کنند ، گفتند : زحمت را ما می کشیم ولی سود را دلالان می برند.

صادقی رئیس اداره صمت زیرکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت : تلاش میکنیم این محدوده هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا از فروش به صورت فله و خام جلوگیری شود و اشتغالی پایدار در این محدوده ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


سنگ‌های شجر در حالی با کمترین قیمت به فروش می رسد که می توان با کمی حمایت سازمان صمت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی برای فراوری آن‌ها را به گنجیه‌های گران قیمت حوزه اقتصاد تبدیل کرد.

درظاهر کویر، اما درونش پر از گنج است گنجی که اگر به جای خام فروشی فرآوری شود روزهای خوبی در انتظار شهرستان زیرکوه خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.