مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان از تداوم آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر سه قلعه خبر داد.

عرب، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: وجود منابع غنی سنگ‌های خام قیمتی و نیمه قیمتی در شهر سه قلعه سرایان موجب استقبال قابل توجه مردم این منطقه از رشته آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شده است.


وی با بیان اینکه یکی از صنایع دستی تزیینی- کاربردی ایران تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نام دارد، افزود: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به سنگ‌هایی از قبیل: زمرد، آماتیس، عقیق، فیروزه، یشم و... اطلاق می‌شود.


عرب گفت: وجود منابع غنی سنگ‌های خام قیمتی و نیمه قیمتی در شهر سه قلعه سرایان موجب استقبال قابل توجه مردم این منطقه از این رشته شده است و سنگ شجر سه قلعه بسیار متنوع و باکیفیت و یکی از پتانسیل‌های بالقوه منطقه است.


عرب گفت: دوره آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با شرکت ۱۲ نفر هنرجوی علاقمند در شهر سه قلعه از اول مرداد ماه برگزار شد.


وی افزود: به کلیه آموزش دیدگانی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی آموزشی اعطا خواهد گردید و متقاضیان احداث کارگاه می‌توانند از مزایایی همچون صدور پروانه، تسهیلات کم بهره، معافیت‌های مالیاتی و ... بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ب


تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر سه قلعه آموزش داده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.