مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری و اتاق بازرگانی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: دو تفاهم نامه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری و اتاق بازرگانی استان کرمان در هفته گردشگری منعقد شده است. 

او به تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با اتاق بازرگانی کرمان اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان و فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی، برگزاری هر چه بهتر همایش ها با حضور اساتید برتر استان و همچنین همکاری برای انتقال تجارب علمی و آموزشی در زمینه ارتباط با بازار گردشگری و محصولات صنایع دستی و... منعقد شده است.

فعالی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به مدت یک سال امضا شده است، اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه، کمیته ای متشکل از معاونت های گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی و واحد آموزش وظیفه اجرای این تفاهم نامه را برعهده دارند.

فعالی همچنین به تفاهم نامه مشترک اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری کرمان اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم نامه مذکور با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر، ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی، بهره مندی مستمر از ظرفیت های موجود برای ارائه خدمات آموزشی و توسعه گردشگری و همچنین افزایش دانش فنی و مهارتی شاغلین و هنرآموزان در حوزه صنایع دستی منعقد شده است.

او  گفت: ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به مقوله های گردشگری و صنایع دستی، شناسایی مشاغل و رشته های دارای پتانسیل در حوزه های مذکور، احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، همکاری در زمینه آموزش هنرجویان و هنرمندان صنایع دستی، بازاریابی، تبلیغات و تولید محتوا با هدف توسعه گردشگری شهری و... از دیگر اهداف این تفاهم نامه است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار