مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در تعداد تیم‌های ورزشی، سرانه فضای ورزشی در برخی شهرستان ها، توجه به ورزش بانوان و توانمندی ورزشکاران خانم، در جنوب شرق کشور سرآمد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست چهره‌های شاخص ورزش استان کرمان که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان، انارکی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ورزشکاران به عنوان یاریگران مبارزه با مواد مخدر در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و با آرزوی قبولی عزاداری‌های همه حضا، به طرح یاریگران ورزش اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر در کشور اعلام شده که در آن از ظرفیت ورزشکاران شاخص و نخبه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و در راستای مبارزه با موادمخدر استفاده می‌شود.

او افزود: این طرح چراغ راهی است که در آن، تکیلف و وظیفه‌ی ما کاملاً مشخص است.

پاریزی گریزی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در جامعه زد و تصریح کرد: متأسفانه اکنون وضعیت آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و حتی ممکن است خانواده‌ها از آن اطلاعی نداشته باشند.

او بیان داشت: گاهی جوانان نیز اغفال می‌شوند، در حالی که خودشان از این آسیب اطلاعی ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما به عنوان دستگاهی که متولی شادابی، نشاط و سلامت جامعه است، باید بازخورد خود را از دستگاه‌هایی بگیریم که آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنند.

پاریزی افزود: اگر ما توانستیم تأثیرپذیری خود را در جامعه مخاطب خود به حدی انجام دهیم که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، ما می‌توانیم ادعا کنیم که توفیق داشته ایم، اما اگر ما قرار باشد با ظرفیت محدودی کار کنیم، قطعاً نمی‌توانیم در این بخش تأثیرگذار باشیم و این آسیب‌ها یقیناً در آینده گریبان خود ما را هم خواهد گرفت.

او با اعلام اینکه باید به کاری که انجام می‌دهیم، اعتقاد داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد: با ظرفیت‌هایی که وجود دارد، کمک کنیم یک آسیب به واسطه‌ی اعتقاد در کار و بودنمان مرتفع شود تا این خودش شروع یک زنجیره‌ی باشد تا وضعیت را بهتر کنیم.

پاریزی تصریح کرد: به دنبال طرح مسائل منفی در حوزه کاری نیستم و بیشتر اعتقاد دارم در طرح‌ها و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهیم، باید نقاط قوت استان مطرح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در تعداد تیم‌های ورزشی، سرانه فضای ورزشی در برخی شهرستان ها، توجه به ورزش بانوان و توانمندی ورزشکاران خانم، درجنوب شرق کشور سرآمد هستیم.

پاریزی افزود: ما ۳۹ تیم ورزشی در لیگ‌های برتر کشور و تیم‌های مختلف و متعدد در سایر لیگ‌ها داریم که این‌ها باید همه بتواند خوب مدیریت و ساماندهی شود، مخاطب خودش را جذب کند، که البته در خود این‌ها از سوی بنگاه‌های اقتصادی و ... هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: این‌ها باید بتواند خودش تأثیرگذاریش را در متن جامعه داشته باشد و بر مبنای آن جوانانی را جذب کنیم تا این توانمندی را ببینند و ضمن قرار گرفتن دراین مسیر به عنوان یک عضو جامعه کمک کنند تا اگر در جامعه آسیبی وجود دارد، کاهش یابد.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: این پیشگیری به صورت سازماندهی شده و منظم بتواند با برگزاری این جلسه، تشکیل کارگروه ها، بررسی راهکار‌های بیشتر و ایده‌ها و طرح‌های بهتر موثر واقع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از ارئه خدمات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه ورزش قدردانی کرد و گفت: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جا‌هایی که آسیب پذیرتر هستند، از جمله اقداماتیست که این نهاد در آن نقش موثری را ایفا کرده است.

پاریزی افزود: استان کرمان در این حوزه یکی از استان‌های سرآمد کشور است که امیدوارم این مسیر بتواند ادامه داشته باشد و امکانات و تجهیزات بیشتری را در مجموعه‌ی روستاها، شهر‌ها و محلات داشته باشیم که خودش به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌هایی که در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان وجود دارد (از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران) بتوانیم به نحو خوب و مطلوب استفاده کنیم.

پاریزی خطاب به ورزشکاران بیان داشت: در بین شما، چهره‌های شاخصی وجود دارد که موجب افتخار و غرور این استان هستند، امیدواریم بتوانیم این دِینی که به مجموعه ورزش داریم، را به دلیل جایگاه، احترام و سلامتی نشأت گرفته از آن، به خوبی ادا کنیم و نذر این سلامتی را انتقال به مجموعه‌هایی که آسیب پذیرند انتقال دهیم تا شاهد کمترین آسیب در مناطق پرآسیب باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار