تلاش برای پاسداشت شایسته مقام سردار سلیمانی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان معرفی سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان و برگزاری رقابت‌های کشتی جام سردار سلیمانی را از اولویت‌های ورزش برای پاسداشت مقام این شهید والامقام عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری که با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، هیئت همراه و کامیابی رئیس هیئت پهلوانی وزورخانه‌ای شهرستان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد، به حضور قبل حجت الاسلام علیمردای به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در جمع قهرمانان پهلوانی و زورخانه‌ای کرمان اشاره کرد و گفت: حضور ارزشمند شما موجبات ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و متولیان امر شد و امروز خدمت رسیدیم تا این ارتباط همچنان حفظ شود.

او ابراز امیدواری کرد: فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی بتواند در سایر رشته‌های ورزشی نیز ترویج و تسری پیدا کند.

پاریزی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را فرصت مناسبی برای پاسداشت ارزش‌ها و صیانت از شرافت انسانی دانست و افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با ایثار و فداکاری فرزندان پاک میهن اسلامی رقم خورده است.

او تصریح کرد: باید بتوانیم ورزش را همراه و متوازن با رشد ارزش‌ها پبش ببریم و در حقیقت این ارزش‌ها و افراد چراغ راهی برای مجموعه باشد.

پاریزی تأکید کرد: باید بتوانیم ورزش را همسو با مسائل اخلاقی و فرهنگی پیش ببریم و به قهرمانان و پهلوانان بیشتر افتخار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به بیان فضایل وجودی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و بیان داشت: این سردار والامقام، امروز نگاه کشور به استان کرمان را تغییر داده و اگر همیشه در مسائل سیاسی و در بحث سیاست قضاوت می‌شدیم، اما امروز نگاه به استان کرمان، نگاه بزرگ مردیست که خودش پرچمدار چهره مقاومت بود و ورزشکاران ما باید از الگویی این چنینی که نمونه‌ی بارزی از اخلاق، پهلوانی و جوانمردی بود، تأسی بگیرند.

پاریزی گفت: مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سال ۵۳ تا قبل از جنگ، ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه‌ای بوده که ما این مسئله را پیگیری و پیشنویس یک نامه را نیز آماده کرده ایم تا برای وزیر ورزش و جوانان بفرستیم و امیدواریم این مسئله از طریق نهاد‌های مربوطه پیگیری شود تا شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان به کشور و دنیا معرفی شود.

او افزود: از جمله‌ی مسائلی که می‌تواند پیرو این معرفی وجود داشته باشد، ثبت در تقویم خیلی از فدراسیون‌ها و برگزاری مسابقات و تورنمنت‌هایی به نام این سردار پرافتخار است.

پاریزی تصریح کرد: ما در کشتی پیشنهاد برگزاری رقابت‌های کشتی جام سردار سلیمانی به عنوان یک جام بین المللی را به رئیس فدراسیون کشتی دادیم، تا بتوانیم شعارمان را پشت آن هدفی که دنبال می‌شود و در راستای عدالت خواهی و حق خواهی در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا مصادره کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار