مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:

توسعه متوازن ورزش در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مجموعه عوامل ورزش اعم از هیئت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان باید توسعه متوازن ورزش را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رؤسای اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان که در محل فرمانداری برگزار شد، از خدمات شایسته‌ی رفیع زاده سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان قدردانی کرد و گفت: وی سال‌ها در مجموعه ادره کل ورزش و جوانان استان کرمان در پست‌های مختلف مسئولیت داشتند و بیش از دو سال نیز مسئولیت اداره شهرستان کرمان را پذیرفتند.

او با اعلام اینکه اقدامات رفیع زاده طی این مدت قابل تقدیر است، افزود: گستردگی جمعیتی در شهر کرمان و بخش‌های آن، شرایط را برای اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان خاص کرده است.

پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

پاریزی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مجموعه‌ی هیئت‌های استان و شهرستان باید تفکیک شود و چارچوب مشخصی داشته باشند، تصریح کرد: چه در مجموعه‌ی هیئت‌های استان و چه اداره کل ورزش و جوانان، تحت هیچ شرایطی، علاقه نداریم فعالیت‌ها محدود به شهر کرمان باشد.

او بیان داشت: هیئت‌های ما در استان باید رسالت شان را در حد هیئت استان انجام دهند و مجموعه اداره کل هم باید نگاهش به ۲۳ شهرستان استان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: انتظار داریم، اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان با این نگاه مسئولیت‌های حوزه ورزش و جوانان را در مجموعه‌ی شهر کرمان و بخش‌های تابعه اش عهده دار شود تا بتوانیم شاهد ارتقاء پیشرفت‌های حاصل شده باشیم.

توسعه متوازن ورزش در دستور کار قرار گیرد

پاریزی ضمن آرزوی توفیق برای دامغانی رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان، با اعلام اینکه وی پیش از این نیز، مسئولیت اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان را عهدار بود و اکنون سر حکم سازمانی شان به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان بر می‌گردد، افزود: با تجربه‌ای که وی دارد و با توجه به شرایط خاصی که بر مجموعه اداره کل حاکم است، امیدواریم شاهد توفیقات بیشتری بر مجموعه‌ی ورزش و جوانان شهرستان کرمان باشیم.

او تأکید کرد: انتظار داریم، هیئت‌های شهرستان و استان وظایفشان را تفکیک کنند و واقعاً شایسته نیست هیئت‌های ما در فعالیت‌های خودشان محدود باشند.

پاریزی تصریح کرد: وقتی رئیس هیئت استان طی یک سال اخیر به ۳۰ درصد شهرستان هایش در استان سرکشی نداشته است، چه انتظاری می‌توان برای پیشرفت کار داشت.

توسعه متوازن ورزش در دستور کار قرار گیرد

او به بحث واگذاری اماکن ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: خیلی وقت‌ها هیئت‌های استانی به این بحث ورود می‌کنند و مکان‌ها را بر می‌دارند و خودشان را محدود به نگهداری مکان، تیم داری و برگزاری مسابقات ورزشی در شهر کرمان می‌کنند، در حالی که این‌ها برای ما پسندیده و مطلوب نیست و انتظار است، نگاه به شهر کرمان به اندازه‌ی شهرستان‌های ما در نقاط مختلف استان (چه جنوب، چه شرق و چه جا‌هایی که محرومیت بیشتر است) باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: دلیلی ندارد، پهناورترین استان کشور امروز از کسب سهمیه رقابت‌های المپیک بی نصیب باشد و از طرف دیگر هیچ دلیلی ندارد، بنگاه‌های اقتصادی (که امروز با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی شرایط بدی را سپری می‌کنند، بنگاه‌های اقتصادی و مجموعه باشگاه‌های ما در هیئت مدیره‌های خود شرایط بسیار خوبی را دارند)، بودجه هایشان را هدفمند نکنند.

پاریزی با بیان اینکه مجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک مسئولیت اجتماعی دارند، افزود: آن‌ها وظیفه شان ورزش نیست در حقیقت وظیفه تولید را عهده دار هستند، ولی کاری که در بحث ورزش انجام می‌دهند، مسئولیت اجتماعی شان در این حوزه است، اما اینکه وظیفه‌ی اجتماعی شان هدفمند شود، وظیفه‌ی کیست؟

توسعه متوازن ورزش در دستور کار قرار گیرد

او تصریح کرد: سالانه در استان کرمان بالای صد میلیارد تومان از قَبَل بنگاه‌های اقتصادی در استان هزینه می‌شود، اما اینکه آیا این هزینه عادلانه هست یا خیر، این مسئله ایست که باید پاسخش را جامعه ورزش دهد.

پاریزی بیان داشت: به دنبال این هستیم که مسائل بتواند با برنامه ریزی و هدفمند دنبال شود و پیش رود تا نهایتاً بتوانیم یک رضایتمندی مطلوبی را در مجموعه ورزش استان شاهد باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان یکی از شاخص‌های مهم حوزه ورزش و جوانان استان و مجموعه هیئت‌های استان را بحث ارتقاء سطح شادی و نشاط عمومی جامعه دانست و گفت: باید بازخورد این مسئله را مبنی بر اینکه آیا توانسته ایم آسیب‌ها را با فعالیت‌های خودمان کم کنیم یا خیر، از دستگاه‌هایی که آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنند بگیریم.  

پاریزی افزود: اگر این اتفاق افتاد، ما توفیق داشتیم و باید در بحث قهرمانی حتماً نگاهمان به کسب سهیمه المپیک باشد.

او تصریح کرد: ورزش استان کرمان نباید به هیچ عنوان خود را محدود به تک استعداد‌ها کند بلکه باید نگاه جامع و گسترده تری باشد و ما باید برای سنجش استعداد‌های نابی که در استان وجود دارند، برنامه داشته باشیم و برای کار و فعالیتشان برنامه ریزی کنیم.

توسعه متوازن ورزش در دستور کار قرار گیرد

پاریزی به جایگاهی که کرمان در حوزه ورزش جانبازان و معلولین دارد، اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون امتیازاتی مانند کسب سهمیه در رقابت‌های پارالمپیک و موفقیت در رقابت‌های بین المللی، جهانی و آسیایی، این استان را نسبت به بسیاری از استان‌های کشور، متمایز کرده است، پس باید برای تمام این‌ها برنامه داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه توسعه متوازن ورزش باید در دستور کار مجموعه عوامل ورزش باشد، گفت: چه هیئت‌های ورزشی و چه ادراه کل ورزش و جوانان باید برای همه کارهایشان نگاه استانی داشته باشند و به همین منظور انتظار داریم، اداره ورزش شهرستان کرمان کلیه مسائل مربوط به شهرستان کرمان را از امروز خودش عهده دار شود و در این زمینه کل فعالیت‌های ورزشی که قرار است انجام شود، اعم از همایش ها، مسابقات باید توسط اداره ورزش شهرستان انجام شوند.  

پاریزی به حوزه جوانان نیز اشاره کرد و افزود: از اتفاقاتی که در بحث جوانان افتاده، به ویژه تعداد ستاد‌های ساماندهی جوانان، نشان دهنده‌ی این ست، در این زمینه اداره توانسته پویا و فعال کار کند.

او تصریح کرد: امیدواریم این ارتقاء در حوزه جوانان را به صورت منطقی داشته باشیم و کمیته‌هایی که ذیل این ستاد تشکیل شده، نشان دهنده‌ی این است، اهتمام و نگاه ویژه و خاصی به این بخش بوده است.

طی مراسمی که با حضور پاریزی مدیرکل، معاونان اداره کل ورزش و جوانان، معاون فرماندار کرمان، روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان کرمان و سایر مسئولان استان در محل فرمانداری کرمان برگزار شد از خدمات رفیع زاده سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان قدردانی و دامغانی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار