تأکید مدیرکل ورزش کرمان بر تدوین تقویم ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از رؤسای هیئت‌های ورزشی خواست: تدوین تقویم ورزشی را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع سالیانه هیئت ترای اتلون استان کرمان که با حضور مهدی گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون جمهوری اسلامی ایران و اعضا در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه در کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در رشته ورزشی سه گانه وجود دارد، گفت: این ظرفیت‌ها را هم به لحاظ اقلیمی، هم به لحاظ پهناور بودن استان و هم در بخش امکانات و منابعی که در سطح استان می‌تواند مقدمات ارتقاء این رشته ورزشی را در سایر شهرستان‌های استان و خود کرمان فراهم کند، وجود دارد.

او با اعلام اینکه مواردی که در این مجمع مطرح شد، تنها محدود به هیئت سه گانه نبود، ابراز امیدواری کرد: این صحبت‌های مطرح شده بتواند چراغ راهی برای پیشبرد اهداف رشته ورزشی‌های ورزشی باشد.

پاریزی با بیان اینکه اساس نامه هیئت‌های ورزشی بین همه مشترک است، افزود: آئین نامه‌ای که به استناد آن باید فعالیت‌ها انجام شوند، می‌تواند در مجموعه هیئت‌های ورزش تعمیم یابد.

پاریزی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی که نهاد عمومی و غیردولتی هستند، برنامه ها، تعاریف و نحوه فعالیت هایشان ابتدایی‌ترین مواردیست که باید به آن اشراف داشته باشند، و این‌ها می‌تواند کمک کند تا یک ساختار منظم داشته باشیم.

او بیان داشت: در بحث ساختار سازی، نیاز داریم به مسائل اشراف داشته باشیم و آموزش‌های لازم داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه اگر قرار است تقویم ورزشی تعریف کنیم باید مطابق با دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، این کار انجام شود، گفت: یکی از بخش‌های این تقویم، گزارش مالی آن است که باید بخش عمده‌ای از کمک‌های غیردولتی باشد.

پاریزی با اشاره به اینکه معمولاً کمک‌های دولتی پاسخگوی نیاز هیئت‌های استانی و فدراسیون‌ها نیست، افزود: هیئت‌هایی که بر پایه‌ی کمک‌های دولتی بنا شده باشند، نمی‌توانند در کارشان توفیق داشته باشند.

او تصریح کرد: شاهد توفیقات هیئت‌هایی هستیم که خودشان را از منابع مالی دولتی مستقل کنند، چنین هیئت‌هایی مسیر رشدشان استمرار دارد و به دلیل کمبود اعتبارات دولتی دستخوش تغییرات نمی‌شوند.

پاریزی بیان داشت: ما در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، در اعتبارات هزینه‌ای مان نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: عملاً هیئت‌هایی که وابسته به منابع مالی دولتی هستند، افت می‌کنند، اما در مقابل هیئت‌هایی که اسپانسر دارند و خودشان هزینه هایشان را تأمین می‌کنند، می‌توانند فعالیت هایشان را به صورت مستمر و ادامه دار و همیشه با یک روند صعودی داشته باشند.

پاریزی با تأکید بر اینکه باید شناسایی رشته ورزشی سه گانه در سطح استان کرمان به صورت گسترده‌تر صورت گیرد، افزود: باید این یکی از دستورالعمل‌های هیئت باشد تا این رشته ورزشی از این مظلومیت خارج شود و با توجه به جذابیتی که دارد، شناسانده شود.

او توجه ویژه به ساختار سازی و ساماندهی این رشته ورزشی را از دیگر کار‌های در دستور اقدام مسئولان هیئت ترای اتلون استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: کرمان با ۲۳ شهرستان، جزو معدود استان‌هایی است که این تعداد شهرستان دارد و به هر کدام از این شهرستان ها، می‌توان به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

پاریزی بیان داشت: این موضوع از یک سو به همگانی شدن ورزش کمک می‌کند و بدین ترتیب می‌توان از ظرفیت همگانی به منظور توسعه ورزش در حوزه قهرمانی استفاده کرد و از سوی دیگر، نگاه هیئت استان تنها به شهر کرمان نیست، بلکه به تمام شهرستان هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نگاه به شهرستان ها، رشد و پرورش استعداد‌های ورزشی در آنجا را به دنبال خواهد داشت.

پاریزی افزود: باید کسانی در رأس هیئت‌های شهرستانی قرار گیرند که به کارشان اعتقاد داشته باشند، چرا که این این کمک می‌کند علاوه بر ساماندهی ورزشکاران و انجام فعالیت ها، ظرفیت سازی نیز صورت پذیرد.

او از اعضای هیئت ترای اتلون استان کرمان خواست: به دنبال افزایش سطح تعاملات در بین رشته‌های ورزشی مرتبط خود باشند.

پاریزی برنامه عملیاتی و بودجه بندی هیئت استانی ابلاغی فدراسیون برای اجرای هیئت رئیسه و حذف روسای هیئت‌های کم کار را از مهمترین موضوعات قابل تصویب این نشست خواند و تصریح کرد: در صورتی که هیئت رئیسه حداقل ۳۵ درصد از وظایف ابلاغی در آئین نامه هیئت‌ها را انجام ندهد، عزل صورت می‌گیرد و این موضوع در سایر هیئت‌های ورزشی نیز تعمیم می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش، تدوین تقویم ورزشی را حداقل کاری دانست که هیئت‌های ورزشی می‌توانند داشته باشند.

پاریزی افزود: تقویم هر هیئت می‌تواند متناسب با تقویم فدراسیون مربوطه اش تدوین شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار