زمانی گفت: برکات تحقیق و پژوهش از اربعین با ارزش ترین واقعیت تاریخ است که به جامعه برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور امروز در همایش ملی «اربعین پژوهی» که به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برکات تحقیق و پژوهش از اربعین با ارزش ترین واقعیت تاریخ است که به جامعه برمی‌گردد.

زمانی افزود: اگر بخواهیم حرکت‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و ارزشی در جامعه عمق و تداوم داشته باشد، بهترین روش، بازنمایی توسط پژوهشگران و محققان است.

او ضمن قدردانی از اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور گفت: اربعین رویدادی بسیار بزرگ است که نیازمند تحلیل بسیار بزرگ هم هست، این حرکت ملی نقش موثری در تداوم این واقعه ارزشمند خواهد شد.

لزوم مراقبت از اربعین برای جلوگیری از جعل و تحریف

علیرضا پارسا رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام گفت: اربعین حرکت دیپلماسی عمومی بین المللی در جهت بسط و نشر فرهنگ جامع اهل بیت و آغاز راه جریان کربلاست.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به اینکه تحقیقات در زمینه اربعین نوپاست این همایش نقش موثری در نشر واقعیت‌های تاریخی به نسل جوان و جلوگیری از هرگونه جعل و تحریف خواهد داشت.

او با عنوان اینکه ۹۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: ۶۲ مقاله از این تعداد جهت چاپ در کتابچه همایش انتخاب شد که ۳۳ مقاله به صورت شفاهی و ۲۹ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار