رئیس شورای شهر قزوین گفت: ۱۵۹ پلاک از ۲۳۰ پلاک طرح توسعه امامزاده حسین (ع) تملک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، داودی رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه ۱۵۹ پلاک از ۲۳۰ پلاک طرح توسعه امامزاده حسین (ع) تملک شده است. اظهار امیدواری کرد در این طرح تملک واحد‌های موجود تا پایان امسال به پایان برسد.

داودی افزود: از سال ۱۳۷۵ طرح گسترش امامزاده حسین کلید خورد و در سال ۱۳۹۵ اولین فاز اجرایی طرح ساماندهی امامزاده حسین اجرا شد.

به گفته وی، این طرح در ۳۰ هکتار اجرا می‌شود که فاز اول آن ۱۸ هکتار است.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: در حال حاضر مجدداً این طرح در حال بازنگری از سوی مشاور است.

رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و ... اجرا می‌شود و هزینه ۷۰ میلیارد تومانی برای تملک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح از حالت گستردگی در شورای شهر خارج شده است و ابتدا باید ضلع غربی به نتیجه برسد سپس وارد تملک و ساخت سایر قسمت‌ها شویم.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: غیر از تملک ۱۱ واحد تجاری ۷۰ ملک نیز باید تملک شود، ولی به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن این طرح با کندی پیش می‌رود.

داودی افزود: تملک‌ها باید با رضایت مالک صورت گیرد و قیمت کارشناسی طوری در نظر گرفته شده است که مالک بتواند با دریافت آن مبلغ در همان حوالی ساکن شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی‌ها درباره ورود دلال‌ها به موضوع تملک واحدها، قرار بر این شد که بر اساس اسناد اولیه با مالکان وارد مذاکره شویم و هیچگونه معامله جدیدی از سوی مالکان این املاک، از نظر ما اعتباری ندارد و با مالکان قدیمی این املاک وارد مذاکره می‌شویم.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: موضوعات مربوط به ساماندهی امامزاده حسین با نظر دادستانی قزوین صورت می‌گیرد که با حضور وی، موانع موجود بر سر تملک واحد‌ها و ساخت این طرح حل و فصل می‌شود.

داودی افزود: سازمان نوسازی مجری این طرح است و هماهنگی‌ها نیز از سوی معاونت عمرانی استاندار صورت می‌گیرد و هر هفته جلسه‌ای درباره آخرین اقدامات اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

وی، آخرین بازنگری در طرح امامزاده حسین را مربوط به سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: در این بازنگری، طرح برای احداث کوچک‌تر شده و فضا‌هایی مانند پارکینگ، سالن ورزشی، بازار، زائرسرا، موزه و بوستان شهدا در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر قزوین افزود: به زودی گلخانه شهرداری تخلیه خواهد شد و عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: توجه خوبی به موضوع بازآفرینی شهری و نوسازی شده است و بر این اساس مذاکرات خوبی با آقای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی داشتیم.

وی افزود: در بودجه سال ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری به استان قزوین اختصاص یافت که از این مبلغ فقط ۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: تملک اراضی و خانه‌های باقیمانده اطراف امامزاده حسین (ع) با تأمین اعتبار به زودی صورت می‌گیرد و ملک آن منطقه بالاتر از نرخ عادلانه خریداری می‌شود تا مالکان هم ضرر نکنند و هم مایل به فروش املاک شان باشند.

وی افزود: شهرداری مدیریت پروژه را به معاونت عمرانی استاندار تحویل خواهد داد تا پایان سال ۹۹ احداث این طرح کلید می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار