معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل ۳۰ ساله پروژه امامزاده حسین (ع) قزوین باید در اسرع وقت مرتفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست بازآفرینی محلات استان قزوین گفت: مشکل اجرایی پروژه توسعه و مرمت صحن امامزاده حسین (ع) قزوین باید با تخصیص اعتبارات لازم و همکاری دستگاه‌های مربوطه در اسرع وقت مرتفع شود.

عبوری افزود: اگرچه سازمان میراث فرهنگی در حال رعایت قوانین و مقررات وضع شده در حوزه بافت فرسوده از سوی مجلس شورای اسلامی است، اما باید کاری کرد تا مردم ساکن در چنین بخش‌هایی با مشکل روبرو نشوند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود نبود تصمیم گیری واحد شهری در برنامه‌ها است که این مساله با هم‌اندیشی دستگاه‌ها باید مرتفع شود و در صورت وجود هر اشکالی نمایندگان مجلس با تصویب قوانین لازم و جدید باید به این نوع موضوعات ورود جدی پیدا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تملک ۷۴ پلاک در طرح ساماندهی و توسعه امامزاده حسین ۸۵ میلیار تومان نیاز است و با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری، اوقاف و شهرداری و با نظارت دادگستری همکاری لازم انجام شود.

عبوری گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز هزینه مرمت و بازسازی صحن ۱۱ هزار متر مربعی این مکان را نیز عهده‌دار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: موضوع مهم در بخش توسعه و مرمت این مکان مقدس باید در وهله نخست انجام تملکات باقیمانده باشد و سپس مرمت و احداث صحن اصلی آن عملیاتی شود تا در دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

حل و فصل مشکلات مردم منطقه امامزاده حسین (ع) تا ۲ ماه آینده

استاندار قزوین هم گفت: رعایت حقوق عمومی مردم در تصمیم گیری‌های مسئولان اجرایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: رفتار‌های ما مسئولان باید با شعار‌هایی که سر می‌دهیم همخوانی داشته باشد و اگر قرار باشد به حقوق مردم توجه کنیم باید کار‌های خود را نیز جدی بگیریم.

استاندار گفت: اگر قرار است برای توسعه یک مکان، اقدام به تملک واحد‌های مسکونی آن منطقه کنیم، بهتر است قبل از این کار مکانی را به ارزش افزوده همان منطقه در نظر بگیریم و سپس با واگذاری آن به شهروندان، جلوی خسارت و ضرر‌های احتمالی آنان را بگیریم.

جمالی پور با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی باید تنها به حوزه گردشگری اکتفا نکرده و در بخش میراث و حفظ و نگهداری از آثار تاریخی نیز گام‌های اساسی بردارد، تاکید کرد: نباید خدای ناکرده با تصمیم‌گیری‌های غلط خود باعث شویم تا مردم از ما دور شوند و اگر توانایی انجام یک پروژه را نداشته باشیم نباید مردم را به زحمت و عذاب بکشانیم.

وی گفت: در بخش توسعه و مرمت صحن امامزاده حسین باید اقدامات جدی‌تری نسبت به گذشته صورت گیرد و مشکلات مردم منطقه تا ۲ ماه آینده نیز حل و فصل شود چرا که می‌توانیم با اقتصادی کردن طرح، منافع زیادی را بدون کمک مالی دولت برای این شهر و استان ایجاد کنیم و شورای عالی شهرسازی نیز برای بازنگری چنین طرح‌هایی باید مصلحت منطقه را نیز مورد بررسی دقیق‌تر خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پروژه امامزاده حسین هم پروژه ملی و هم استانی است گفت: دغدغه ما پیشرفت کم و توقف طرح است و، ولی امیدواریم قدمی به جلو برداشته شود.

وی گفت: اگر چه نسبت به گذشته ضرر کردیم، ولی اگر زودتر انجام شود برای آینده منفعت خواهد داشت و ما هم به پروژه کمک می‌کنیم چرا که برندی برای استان است.

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستر‌ی هم با اشاره به اینکه طرح ساماندهی امام زاده حسین (ع) همت دست جمعی می‌خواهد گفت: کارگروهی تشکیل تا همه کارکرد‌ها و هزینه‌ها در جای خود استفاده شود.

وی با بیان اینکه اولویت این است که تملک پلاک‌ها تا چند ماه آینده به اتمام برسد گفت: دستگاه قضا هم وارد عمل می‌شود و بر امور طبق قانون نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار