رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: تعداد بیماران بستری با علایم کرونا به ۳۳۰ نفر رسیده است.

به گفته وی، از مجموع این بیماران ۶۱ نفر در بخش آی سی یو به سر می‌برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۵۰ تخت آی سی یو در روز‌های کرونایی اضافه شده است، ولی همچنان ۲۰ بیمار در انتظار این بخش هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تعداد بیماران کرونایی فوت شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: وضعیت ابتلا به کروونا در استان نسبت به فروردین و اسفند حادتر شده است.

او علت افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی را دیابت، نقص ایمنی و سرطان بیان کرد و گفت: کمبود زیر ساخت‌ها عاملی دیگر برای افزایش مرگ بیماران کرونایی است.

نامدار با بیان اینکه استان قزوین در حوزه زیرساخت بیمارستانی به شدت ضعیف است، گفت: ۶۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی استان دولتی است.

او افزود: بخش خصوصی می‌تواند کمک خوبی باشد برای مواقع بحران و همچنین کسانی که دارای بیمه تکمیلی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مدیران بیمارستان‌های خصوصی خواست که در بستری کردن بیماران کرونایی با تعرفه دولتی همکاری کنند.

نامدار گفت: اگر بیمارستان‌های خصوصی در پذیرش بیماران کرونایی همکاری نکنند باید بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه خیلی زود راه اندازی شوند.

او همچنین توصیه کرد: محدودیت‌های فعالیت‌های اجتماعی به مدت یک هفته اجرا شود.

اختصاص ۲۰ هزار واکسن آنفلوانزا به استان قزوین

رییس علوم پزشکی قزوین گفت: ۲۰ هزار واکسن آنفلوانزا به استان تحویل داده شد ه است و در مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی توزیع و تزریق می‌شود.

به گفته نامدار، از مجموع واکسن‌ها، ۷۶۷ دز برای زندانیان، هزار و ۹۵۲ دز برای بهزیستی،۳ هزار و ۶۲۵ دز برای بیماران خاص، سرطانی و دارای سیستم ایمنی ضعیف،۶ هزار و ۶۸۶ دز برای بانوان باردار و ۶ هزار و ۹۷۱ دز برای کادر درمان است.

انتهای پیام/

او اضافه کرد: نام بیماران در سامانه سیب ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.