کتاب بچه‌های حاج قاسم و یادداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای این کتاب با حضور فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان در موزه دفاع مقدس رونمایی شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان طی آیین رونمایی از کتاب بچه‌های حاج قاسم، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  با گرامی داشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: تدوین و نوشتن کتاب بچه‌های حاج قاسم با نظر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد و امروز در هشتمین نوبت چاپ، از یادداشت سردار سلیمانی برای این کتاب رونمایی شده است.

او افزود: در سال ۹۱ با پیشنهاد حاج قاسم به بنده خاطرات اسارت وجنگ را شروع به نوشتن کردم و پس از نوشتن، آن بزرگوار یادداشتی را در ابتدای کتاب نوشتند که من معذور به عنوان کردن آن در چاپ‌های بعدی از آن کتاب بودم.

سردار معروفی با اشاره به این که چاپ این کتاب حدود ۱ سال ونیم عقب افتاد، بیان داشت: با ذکر این یادداشت جرات  نشر آن را نداشتم، زیرا حاج قاسم سلیمانی با تمام عظمت وبزرگواری ،پس از مطالعه این کتاب در یادداشتی، بسیار خود را کوچک خوانده بودند.

او افزود: به همین علت بنده با تمام احساس شرم ازبزرگواری وفروتنی آن بزرگوار، راضی به چاپ این نوشته نبودم.

سردار معروفی افزود: تاکنون این کتاب ۲۰۰ صفحه ای، ۷ مرتبه با همت مرکز حفظ آثارسپاه پاسداران استان کرمان به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در مراسم رونمایی از کتاب بچه های حاج قاسم، این کتاب را یک کتاب فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس دانست که ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است.

او گفت: کتاب بچه‌های حاج قاسم، در آینده جوانان زیادی برای این فرهنگ تربیت کرده و باعث گسترش فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم ارزش این کتاب بیشتر می‌شود، افزود: این کتاب فضای روحی ومعنوی خاصی دارد که بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: فیلم‌ها و کار‌های تبلیغاتی زیادی وهمچنین قصه و داستان‌های متفاوتی می توان با مرجع قراردادن این کتاب نوشت.

نماینده، ولی فقیه دراستان کرمان، عنوان کرد: لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان یکی از چند لشکر مهم و موثر کشور در دوران دفاع مقدس است ونقش موثری در سرنوشت جنگ و پیروزی کشور ما در دوران دفاع مقدس داشته است.

او با اشاره به اینکه وقتی مردم در غم فراغ این شخصیت بزرگ این گونه می‌سوزند زیبایی نام این کتاب بیشتر آشکار می‌شود، افزود: با خواندن کتاب بچه‌های حاج قاسم ، به طور عجیبی ارادت خاصی به شخصیت‌های دیگر این کتاب پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.