نشست بازخوانی انتقادی روایت‌های رسانه ای- سیاسی و بررسی ابعاد داخلی و بین المللی فاجعه منا عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد.

نشست بازخوانی ابعاد داخلی و بین المللی فاجعه منا برگزار شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بازخوانی انتقادی روایت‌های رسانه ای- سیاسی و بررسی ابعاد داخلی و بین المللی فاجعه منا  عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد. در این نشست تعدادی از هنرمندان و کارشناسان سیاسی حضور داشتند که به بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود در عرصه تولید محتوا با موضوع حادثه منا پرداختند.

محمود رضا حسینی برادر شهید حمیدرضا حسینی در این نشست گفت: خیلی ساده اندیشی است که فکر کنیم که حادثه منا فقط یک اتفاق بوده است، مقام معظم رهبری در همان روز‌های ابتدایی حادثه منا که عربستان از هر کمکی به حجاج سرباز می‌زدند، فرمودند که باید یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شود که حتی عربستان سعودی هم از انجام چنین اقدامی عقب کشید.

حسینی ادامه داد: به خاطر دارم در همان روز‌هایی که ما به عنوان نماینده شهدای منا برای بررسی روند حقوقی حادثه دیدگان به مجلس می‌رفتیم، مقامات وزارت امور خارجه می‌گفتند ما نمی‌توانیم از عربستان سعودی شکایت کنیم، زیرا این کشور جزء کنوانسیون بین الملی نبوده بنابراین پاسخگو نیست.

همچنین ژیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مورد اقدامات جنبش دانشجویی کشور برای زنده نگه داشتن یاد شهدای حادثه منا گفت: پیگیری‌های زیادی در همان ابتدای حادثه منا توسط جنبش‌های دانشجویی شکل گرفت. بعد از بیانات رهبر انقلاب این حرکت با سرعت بیشتری انجام شد و به دنبال آن بودیم که روایت‌های گوناگونی را از این حادثه مطرح کنیم.

وی ادامه داد: در مورد حادثه منا در ابعاد مختلف سیاسی، بین المللی، رسانه‌ای کوتاهی شکل گرفت و ما نتوانستیم خواسته هایمان را مطالبه کنیم. نهاد‌های بین المللی، مجلس شورای اسلامی و نهاد مربوطه قوه قضائیه باید به این مسئله مهم ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار