آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به  انعقاد تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش استان کرمان و حوزه علمیه گفت: این تفاهم نامه بین  مدیریت حوزه­‌های علمیه استان کرمان به نمایندگی حجت الاسلام حسین الله وردی، رئیس حوزه علمیه و آموزش وپرورش استان امضا شد.

او با اشاره به متن این تفاهم نامه، افزود: استقرار مبلغ در مدارس روزانه و شبانه روزی، آموزش معاونان پرورشی استان، آموزش مربیان و معاونان پرورشی مدارس به منظور نهادینه شدن فرهنگ دینی ـ مذهبی، برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوع نماز ویژه دانش آموزان، اولیا و مربیان و تبلیغ دانش آموزی در فضای مجازی با تاکید بر شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) از موضوعات  این تفاهم نامه است.

اسکندری نسب بیان داشت: همچنین این تفاهم نامه با هدف تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس تعالیم اسلامی، تقویت باور‌های دینی و  اعتقادی، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات اعتقادی، ارائه مشاوره های مذهبی به دانش آموزان و اولیای آنان، ایجاد نشاط و شادابی در فوق برنامه ها، برگزاری جلسات منظم با اولیای دانش آموزان در خصوص تربیت دینی دانش آموزان، ارتباط با معلمان، مسئولان مدرسه و مساعدت در برنامه ریزی فرهنگی ـ مذهبی در راستای نقش تربیتی معلمان و ارتباط دوستانه با دانش آموزان برای جذب آنان به مساجد و مباحث دینی تنطیم شده است.

او گفت: طلاب پس از ثبت نام و تایید از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه برای انجام مراحل اداری و تعیین مدرسه در قالب نامه رسمی به آموزش و پرورش معرفی می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ارزیابی سالانه از فعالیت‌های صورت گرفته به همت آموزش و پرورش انجام و نتایج آن به مدیریت حوزه‌های علمیه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.