شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در بیانیه ای نوشت: توقع می‌رود که گروه طالبان نیز به فراخوان عدم خشونت و آتش‌بس لبیک گفته و برای یک آینده صلح آمیز دست یاری دهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در اعلامیه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح اعلام کرد که هیات جمهوری اسلامی افغانستان با اراده و نیت صلح حاضر به مذاکرات صلح حاضر شده است و توقع می‌رود که گروه طالبان نیز به فراخوان عدم خشونت و آتش‌بس لبیک گفته و برای یک آینده صلح آمیز دست یاری دهند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزوده است که افغانستان هم اکنون در یک مقطع تاریخی قرار گرفته که انتظار می‌رود جنگ 40 ساله آن پایان یابد.

این اعلامیه افزوده است: «امسال روز جهانی صلح در حالی فرا می‌رسد که خوشبختانه، افغانستان در یک مقطع تاریخی قرار گرفته است. هیات جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر، از یک هفته پیش برای رسیدن به یک تفاهم پایدار و زندگی صلح آمیز گفتگو می‌کنند.»

این شورا از همه ‌کشورهای منطقه و جهان که از روند گفتگوهای صلح افغانستان حمایت می‌کنند، سپاسگزاری و قدردانی کرد و افزود: فراموش نکنیم برپایی و حفظ صلح و تامین امنیت در افغانستان، به امنیت جهان و منطقه‌ پیوند تنگاتنگ دارد و جامعه صلح‌آمیز در افغانستان، فرصت بیشتر مناسبات و مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را با همه کشورها مساعد میسازد. افغانستان ظرفیت کافی و اراده لازم را در این زمینه دارا است و ما به روابط حسنه و مبتنی به منافع متقابل متعهد و وفادار هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.