عبدالله در افتتاحیه مذاکرات صلح:

جنگ افغانستان برنده و بازنده ندارد و مشکلات باید از راه مذاکره حل شوند/ خواستار آتش بس بشر دوستانه هستیم

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی تاکید کرد که خواستار آتش بس بشر دوستانه است.

 

جنگ افغانستان برنده و بازنده ندارد و مشکلات باید از راه مذاکره حل شوند/ خواستار آتش بس بشر دوستانه هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی تاکید کرد که همه باید برای پایان یافتن جنگ ۴۲ ساله دست به دست هم بدهیم.

عبدالله اظهار داشت: عقیده راسخ داریم که صلح پایدار زمانی می تواند تضمین شود که اراده ملت در آن تمثیل شده باشد.

وی افزود: ما با اراده نیک برای ختم جنگ به اینجا آمده‌ایم. ما می‌خواهیم که همه برای ختم ۴۲ سال جنگ و دربدری دست به دست هم بدهیم؛ ‏باور داریم که مثل دو برادر مشکل را از راه مذاکره حل خواهیم کرد.

وی بیان داشت: صلح زمینه بازگشت میلیون ها مهاجر به کشور که یکی از چالش‌های بزرگ برای مردم افغانستان است را فراهم می آورد.

عبدالله افزود: ما برای صلح، هزاران زندانی طالبان را آزاد کردیم و طالبان نیز نیروهای امنیتی را که در بند داشتند آزاد کردند. ما همواره صدای صلح و آتش‌بس را بلند کردیم؛ خوشبختانه طالبان در سه مورد به فراخوان ما پاسخ دادند و آتش‌بس کردند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بیان داشت: ما باید ثابت کنیم که اراده ما برای ختم جنگ جدی است. باور داریم که مثل دو برادر مشکل را از راه مذاکره حل خواهیم کرد و دست بدست هم بدهیم تا افغانستان را از مشکلات نجات دهیم.

عبدالله تاکید کرد: ما باید به اراده ملت افغانستان احترام بگزاریم و به جنگ پایان دهیم. ما به نیت پایان جنگ به اینجا آمده‌ایم و مردم ما یک نظام بر اساس قانون اساسی را می‌خواهند.

وی اضافه کرد: جنگ افغانستان برنده و بازنده ندارد و مشکلات باید از راه مذاکره حل شوند.

عبدالله بیان داشت: ما باید به اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت همدیگر احترام بگذاریم؛ ما خواستار آتش‌بس بشر دوستانه هستیم.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد: هزینه جنگ فقط متوجه افغانستان نیست؛ تمام منطقه و کشورهای جهان را تهدید می کند، از جامعه جهانی می خواهیم که ما را در رسیدن به صلح کمک کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
جنگ افغانستان برنده و بازنده دارد. بازنده مردم افغانستان هستند و برنده غرب و آمریکا
آخرین اخبار