رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که آتش بس بحث مهم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که با رفع آخرین موانع از سر راه روند صلح، این شورا منتظر آغاز روند گفتگوها میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان است.

عبدالله اظهار داشت: آتش بس بحث مهم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان خواهد بود.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات صلح به زودی میان دولت و گروه طالبان آغاز گردد افزود: مذاکرات دولت با طالبان مراحل پیچیده ای دارد و هر مرحله آن امکان دارد زمانگیر باشد.

عبدالله بیان داشت که علاوه بر قطر برخی کشورهای دیگر نیز برای میزبانی از آغاز گفتگوها میان دولت و طالبان آمادگی نشان داده اند اما برای افتتاح گفتگوها دوحه انتخاب شده است.

وی تاکید کرد که در مذاکره با طالبان از ارزش‌های جمهوریت به ویژه دستاوردهای 18 سال اخیر دفاع خواهد کرد و در این مود به هیات مذاکره کننده نیز دستورات لازم را گوشزد کرده است.

عبدالله با تاکید بر نقش برخی کشورها از جمله پاکستان گفت: اسلام آباد باید با استفاده از نفوذ خود بر طالبان، این‌گروه را به پذیرش صلح ترغیب کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.