محمدی گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه امسال در دانشگاه فرهنگیان کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) راه اندازی می‌شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اعلام اینکه دانشگاه فرهنگیان با برنامه های جامع و متعدد با عنوان "پویش سفیران حسینی" به استقبال اربعین ۹۹ می رود، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص اجتماعی، شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر اربعین حسینی(ع) و در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پس از نشست های متعدد و همفکری با همکاران و دانشجومعلمان شیوه نامه اربعین ۹۹ تدوین و ابلاغ شد.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: در تلاشیم از تهدید کرونا فرصتی مناسب برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری بسازیم و در راستای عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) گام برداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در ادامه  از شکل گیری پویش سفیران حسینی (ع) در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با چهار فعالیت اصلی برنامه ریزی شده است.

او به تشریح این پویش پرداخت و بیان کرد: این فعالیت ها شامل دانشگاه اربعین حسینی(ع)؛ دوره های مجازی معرفتی برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه، راه اندازی موکب های مجازی اربعین حسینی(ع) ؛ با تولیدات فرهنگی در استان ها در پیام رسان های داخلی و سایت ها، مواسات و همدلی حسینی(ع)؛ تخصیص هزینه سفر اربعین حسینی به کمک های مومنانه بهداشتی و آموزشی و سومین سوگواره اربعین حسینی(ع)؛ رقابت در بخش های مختلف "مکتوب" همچون دلنوشته، داستان، خاطره و ....؛ "صوتی" همچون پادکست، گزارش و ... و " تصویری" همچون عکس، کلیپ، فیلم کوتاه و .... می‌شود.

قائم مقام ستاد اربعین حسینی(ع) دانشگاه فرهنگیان، افزود: ویژگی مهم برنامه  های اربعین ۹۹ علاوه بر مجازی بودن، امکان حضور همه اقشار خانواده دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان، کارکنان و استادان است.

براساس اعلام دبیرخانه دائمی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان همکاران، دانشجومعلمان و استادان علاقمند به پیوستن به پویش سفیران حسینی(ع) می‌توانند با دریافت اطلاعات از سایت cfu.ac.ir/arbaeen یا مراجعه به کارشناسان مسئول فرهنگی سراسر کشور و مسئولان بسیج اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار