نمکی گفت: یک شرکت هندی وعده داد که ۲۰ درصد از واکسن‌های کرونای خود را با قیمت ارزان‌تر و پیش پرداخت مناسب‌تر در اختیار سایر کشورها به جز آمریکا قرار دهد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در خصوص خرید واکسن از یک شرکت هندی در جلسه هیئت دولت بیان کرد: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به آمریکا پیش فروش کرده و از همان کشور مجوز ارسال ۲۰ درصد از محصولات به سراسر جهان را دریافت کرده است.

او افزود: این شرکت هندی هم وعده ۲۰ درصد از واکسن‌های کرونا خود را با قیمت ارزان‌تر و پیش پرداخت مناسبتر و با ریسک کمتر به کشور ما اختصاص داده است.

وزیر بهداشت در خصوص واکسن کرونایی که مرحله حیوانی را پشت سرگذاشته و به مراحل انسانی رسیده است، گفت:  این واکسن ۸۰ درصد از مراحل آماده‌سازی خود را طی کرده و اگر مراحل انسانی آن موفق نشود که احتمال آن بسیارضعیف خواهد بود و هزینه در نظر گرفته شده برای کارهای تحقیقاتی در نظر گرفته خواهد شد. 

نمکی با اشاره به اینکه این شرکت برای جمعیت ۸ میلیونی و هر فرد ۲ دوز در نظر گرفته است، بیان کرد:  مجموع این آمار و ارقام ۱۶ میلیون دوز واکسن کروناست.

او اضافه کرد: برای این ۱۶ میلیون دوز ماسک ۳ قیمت در نظر گرفته شده است که در کشور‌هایی با درآمد بالا ۴۵ دلار، کشور‌هایی با درآمد متوسط ۱۶ میلیون و کشور‌هایی با درآمد پایین ۶ میلیون دلار در نظر گرفته شده است، البته این در حالی است که کشور ما حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار و حدود ۱۵ درصد قیمت را تاکنون پرداخته است.

وزیر بهداشت بیان کرد: طبق تفاهم نامه‌ها اگر مراحل انسانی این واکسن به ثمر ننشیند و این موضوع به نتیجه نرسد، مبلغ دریافتی این شرکت  برای انجام کار‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود تا محصول به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار