احداث جاده گیلانغرب به سومار یکی از بزرگترین طرح‌های ملی است

فرماندار گیلانغرب گفت: مرحله دوم عملیات احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زلزله زرد با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و با پایان یافتن مرحله اول این طرح آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت: مرحله اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر در مرحله زیر سازی و آماده سازی به پایان رسیده است.

او اظهار داشت: مرحله دوم احداث جاده گیلانغرب به سومار به طول ۲۹ کیلومتر است و مرحله سوم نیز به طول هشت کیلومتر شامل کمربندی شهر گیلانغرب تا ابتدای راه گیلانغرب به سومار است که پس از اتمام مرحله دوم عملیاتی می‌شود.

فرماندار گیلانغرب گفت: مجموع برآورد اولیه اعتبار جاده گیلانغرب به زله زرد ۱۶۷ میلیارد تومان است.

محمودیان ادامه داد: احداث جاده گیلانغرب به سومار یکی از بزرگترین طرح‌های ملی و بی سابقه در استان کرمانشاه است که احداث این راه اهمیت ویژه‌ای از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای استان و شهرستان دارد و به طور مستقیم شهرستان را به مرز سومار متصل و زمینه توسعه گیلانغرب را فراهم می‌کند.

او گفت: با تکمیل این پروژه علاوه بر کاهش قابل توجه مسافت گیلانغرب به سومار دسترسی به مرز تسهیل شده و موجب رونق اقتصادی منطقه و همچنین توسعه بخش صادرات به علاوه استفاده بهینه از فرصت‌های مثبت مرزی نیز می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.