فرماندار پاوه گفت: با احداث قسمت باقیمانده جاده‌ شرکان در داخل روستا مسیر دومی برای شهر نوسود باز می‌شود که شهروندان نوسود و روستا‌های اطراف می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایده پور فرماندار پاوه  گفت: برابر نقشه‌ شرکت گاز خط لوله‌ انتقال گاز شهری نوسود و روستا‌های مسیر از روستای شرکان عبور می‌نماید و نظر به اینکه جاده‌ شرکان از مسیر شرقی تا ابتدای شرقی این روستا احداث شده و کمتر از ۲۰۰ متر تا اتصال آن از قسمت شرقی به جاده‌ غربی که منتهی به شهر نوسود باقی مانده و این مسیر بدون جاده است.

او گفت: با احداث قسمت باقیمانده جاده‌ شرکان در داخل روستا مسیر دومی برای شهر نوسود باز می‌شود که شهروندان نوسود و روستا‌های اطراف می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

ایده پور افزود: در صورت احداث و تکمیل جاده‌ شرکان به نوسود یکی از فاکتور‌های پدافند غیر عامل در منطقه که فاکتور افزایش مسیر‌های منتهی به مرز می‌باشد اجرا می‌شود از این مسیر می‌توان در زمان وقوع حوادث نظامی یا طبیعی برای مسیر قدیمی نوسود بهره جست.

او بیان کرد: مردم روستای شرکان با فعالیتی که داشته اند توانسته اند مسئولین سد داریان و وزارت نیرو را متقاعد نمایند تا ۱۸ لیتر آب در ثانیه به منظور ایجاد باغات مختلف در کناره‌ رود سیروان در پایین دست سد داریان به خود اختصاص نمایند.

او ادامه داد: علاوه بر این وزارت نیرو نیز ۱۰۰۰ لیتردر ثانیه آب به کسانی که در این محل باغات مثمر ثمری را ایجاد نمایند اختصاص داده است  اگر هر یک از ساکنان این روستا جهت امر احداث باغ و اختصاص حقابه به فرمانداری مراجعه نمایندانجام می شود.

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مسیر پیشنهادی و تنها مسیر ممکن برای احداث ۲۰۰ متر باقی مانده جاده‌ شرکان به نوسود با نقشه‌ خط انتقال گاز مربوط همپوشانی ندارد و باز نمودن این مسیر برای مردم نوسود و روستا‌های تابعه حیاتی است امیدواریم کهشرکت گاز با دید مثبت به موضوع نگاه کرده و در خصوص تغییر مسیر خط انتقال گاز و احداث جاده مورد درخواست اقدام کنند.

لهونی ادامه داد: برای احداث این مسیر ۲۰۰ متری با توجه به شرایط جغرافیای و فنی آن به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.