سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار همراهی اروپا با این کشور در وضع تحریم علیه ایران شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: انتظار داریم شرکای اروپایی ما تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کنند.

مورگان اورتگاس روز دوشنبه در خصوص توسل آمریکا به مکانیسم ماشه گفت: ما انتظار داریم اروپا نیز تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد متحدان اروپایی آمریکا به تحریم‌های این کشور احترام بگذارند.

این در حالیست که وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنج‌شنبه بر سر رد تلاش آمریکا برای پیشبرد سازوکار موسوم به مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه برای هماهنگی بیشتر در راستای حفظ برجام با یکدیگر دیدار کردند. در نتیجه این نشست اعلام شد که باید با تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مقابله شود. سه کشور اروپایی ضمنا مدعی شدند که ایران باید فورا به طور کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد.

این تصمیمِ تروئیکای اروپایی در حالی گرفته شده که پیشتر رئیس جمهور آمریکا از بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران با استفاده از مکانیسم ماشه خبر داده بود.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار