مدیر امور ۳ توزیع نیروی برق شیراز گفت: ساماندهی پست‌های فرسوده مرکز شهر شیراز و تجهیزات مورد استفاده در آنها، آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی مولودیان مدیر امور سه توزیع برق شیراز گفت: یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر ایمنی و تامین برق مطمئن و پایدار، بازسازی، بهسازی و ساماندهی پست‌ها و تجهیزات مورد استفاده در پست‌های برق است.

او ادامه داد: با توجه به حجم اقدامات برنامه ریزی شده و اهمیت بازسازی پست‌های فرسوده، این مدیریت با هماهنگی دفتر ایمنی و کنترل ضایعات و با استفاده از ظرفیت کارشناسی موجود و در قالب یک اقدام جهادی، کار‌های تعمیراتی پست‌های فرسوده را انجام می‌دهد.

مولودیان با اشاره به اینکه حوزه عملکرد فعالیت امور سه توزیع برق شیراز، مرکز این کلانشهر است، گفت: با توجه به قرار گرفتن اکثر بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و ادارات در محدوده عملکرد این امور، انجام فعالیت‌های جهادی تعمیرات، بهسازی و نوسازی تاسیسات، برای استمرار تامین برق پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه ساماندهی و بهسازی پست‌های برق از ساختمان پست فخرآباد شروع شده است، گفت: این پست به دلیل قدمت بالای ۶۰ سال از فرسودگی و معیوب بودن تجهیزات رنج می‌برد که در یک اقدام جهادی با استفاده از توان تخصصی، بهسازی و نوسازی شد.

مولودیان با اشاره به تدوین برنامه بهسازی و نوسازی پست‌های برق، در سه مرحله کلی، گفت: مراحل انجام کار شامل سه مرحله؛ برداشت اطلاعات شبکه، مطالعه و بررسی و اولویت سنجی و تعریف سناریو‌های مختلف و نهایتا آماده سازی شرایط و اجرای برنامه بوده است.

او اضافه کرد: پس از جمع آوری اطلاعات، پنج پست فرسوده در محدوده این امور شناسایی و مراحل انجام کار با برگزاری جلساتی کارشناسی، تعریف و برنامه ریزی شد.

مولودیان با اشاره به تهیه سناریو‌های مختلف فشار متوسط و فشار ضعیف، گفت: اجرای این برنامه با انجام مشاوره‌های تخصصی همراه بود تا با لحاظ کردن شرایط بحرانی برای جابه جایی بار و تامین برق مشترکان، امکان بهسازی، تعمیر و ساماندهی پست و تجهیزات پست مورد نظر فراهم شود.

مدیر امور ۳ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تعداد ۴ پست باقی مانده نیز طی مدت دوماه آینده با کمترین هزینه بهسازی، بازسازی و ساماندهی خواهد شد، گفت: این اقدام منجر به ارتقاء ایمنی و اطمینان در تامین برق پایدار حدود ۵۰۰۰ مشترک خواهد شد.

مولودیان با بیان اینکه استفاده از توان تخصصی مهندسان شرکت توزیع نیروی برق شیراز در بهسازی و نوسازی و اصلاح پست‌های برق، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده است، گفت: اجرای برنامه اصلاح، بهسازی و نوسازی پست فخرآباد، منجر به صرفه‌جویی ۱۵۵ میلیون ریالی شده است که باید بابت دستمزد به پیمانکار واجد شرایط پرداخت می‌شد.

مدیر امور سه توزیع برق شیراز تصریح کرد: اهداف اجرای این اقدام شامل رفع عیوب شبکه، بالا بردن ایمنی پرسنل و تامین برق پایدار مشترکین است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.