در این مطلب دستورالعمل تهیه استیک لقمه آموزش داده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استیک گوشت قرمز یکی از انتخاب‌های همیشگی طرفداران گوشت است. ما در این دستور پخت از کتاب کاله به سراغ طرز تهیه استیک لقمه رفته‌ایم تا گوشتی لذیذ آماده کنیم. ترکیب فوق‌العاده خوش عطر و طعم گوشت، کره و سیر، برای همه وسوسه برانگیز است. شما می‌توانید از این لقمه‌های گوشت، برای سرو نودل و سالاد استفاده کنید یا آن‌ها را با سبزیجاتی مانند ذرت، کلم بروکلی پخته شده و سیب زمینی، نوش جان کنید. با این دستورپخت استیک به یکی از انتخاب‌های آسان شما تبدیل می‌شود.

مواد لازم برای تهیه استیک لقمه

گوشت مناسب استیک یک کیلو
سیر چهار حبه
فلفل نصف قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم
کره هشت قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده یک چهارم فنجان


بیشتر بخوانید

طرز تهیه استیک لقمه

چهار حبه سیر را خرد کنید. آن‌ها در یک ظرف بریزید و سپس یک دوم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را به سیر اضافه کنید. جعفری تازه را هم خرد کنید تا به اندازه یک چهارم فنجان از آن داشته باشید، سپس آن را در کاسه دیگر بریزید.

گوشت استیک را به اندازه‌های دو و نیم سانتی برش دهید و یک دوم قاشق چای‌خوری نمک را به آن اضافه کنید. برای تهیه این غذای ساده باید به ۱۰ فرمان پخت استیک وفادار باشید.

هشت قاشق غذاخوری کره را داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت ذوب شود. تکه‌های گوشت را به کره اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا گوشت تفت بخورد و رنگ آن قهوه‌ای شود.

در این مرحله از آماده سازی استیک لقمه، شش تا هشت دقیقه زمان برای سرخ شدن گوشت‌ها زمان لازم است. آن‌ها را زیر و رو کنید تا نسوزند.

سپس سیر و فلفل را به گوشت بیفزایید، زمانی‌که سیر‌ها تغییر رنگ دادند، وقت آن رسیده تا شعله را خاموش کنید. در نظر داشته باشید حتما سیر را زمانی در تابه بریزید که گوشت به‌طور کامل سرخ شده باشد تا مبادا سیر‌ها بسوزند. پس از آن، جعفری‌ها را اضافه کنید تا با حرارت باقی‌مانده، خیلی کم تفت بخورند.

استیک لقمه شما آماده است، حالا می‌توانید آن را با سس مورد علاقه‌تان نوش جان کنید یا اینکه با کمک آن سالاد استیک را تهیه کنید.


چند نکته

استیک لقمه را تا چهار روز می‌توانید در یک ظرف مناسب، داخل یخچال نگه‌داری کنید.
شما می‌توانید از ادویه‌های مورد علاقه‌تان در زمان سرو استیک استفاده کنید.
برای سرخ کردن استیک، از یک تابه عریض و عمیق استفاده کنید تا گوشت به‌طور کامل در کره غرق شوند.

 

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خیلی دلتون خوشه، مردم بیچاره نون ندارن بخورن...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
شما فکر میکنی چند درصد مردم میتونن گوشت قرمز تهیه کنن، خداشاهده سه ماهه نتونستم گوشت مرغ بخرم چه برسه به قرمز. یا شما دارین ما مردم رو مسخره میکنین یا اینکه مثل کبک سرتون رو تو برف کردین و نمیبینین چی به چیه، ودر آخر بهتره طرز تهیه غذایی رو بذاری که بشه با تخم مرغ و سیب زمینی درستش کرد، از بیرون اشاره میکنن که اونم نمیشه چون تخم مرغ هم شده کیلویی هفده هزار تومن
United States of America
پری
۰۲:۵۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
آیا تکه های گوشت به ابعاد ۲،۵ سانتیمتر با تفت دادن می پزد؟
United States of America
پری
۰۲:۵۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
آیا تکه های گوشت به ابعاد ۲،۵ سانتیمتر با تفت دادن می پزد؟