برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان خنداب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  برداشت خوشه‌هایی با آویز‌های زرین یاقوت‌های سفید و سیاه از تاکستان‌های شهرستان خنداب آغاز شد و تا ۲۰ مهر کار برداشت محصول ادامه دارد.

آغاز برداشت یاقوت‌های سرخ و سفید در خنداب

با تلاش و سخت کوشی کشاورزان خنداب این شهرستان قطب تولید انگور استان مرکزی است و شاخه‌های زیبا و سرسبز انگور در تاکستان‌های منطقه خنداب خودنمایی می‌کنند.

استان مرکزی با ۱۵ هزار هکتار سطح باغات انگور در جایگاه هشتم کشور قرار دارد که ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار آن در سطح شهرستان است.

اسماعیلی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های خنداب برداشت شود که از این مقدار ۱۵ الی ۲۰ درصد آن به صورت تازه خوری مصرف میشود و حدود ۳۰ هزار تن آن تبدیل به کشمش می‌شود.

اسماعیلی افزود: با سنتی سنتی بودن باغداری هرساله هم باعث هدر رفت آب می‌شود و هم ۲۰ درصد از سطح انگور به ضایعات تبدیل می‌شود و راه تغییر الگوی کشت از سنتی و خوابیده، داربستی کردن باغات است.

نبود حمایت نهاد‌های دولتی، نبود قیمت مناسب برای کشمش‌های تولیدی، گرانی نهاده‌های کشاورزی مثل سم و کود، هزینه کارگر، سوء استفاده دلالان، نبود صنایع تبدیلی در شهرستان، نبود برند به نام شهرستان از مهم‌ترین مشکلاتی است که باغداران خندابی با آن مواجه هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.