نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش اساسی در استقلال کشور‌ها ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار اعضا شورای دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نقش دانشگاه را در این دوران بسیار مهم و حساس دانست و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش اساسی را در استقلال کشور‌ها ایفا می‌کنند و اگر کشوری می‌خواهد استقلال همه جانبه داشته باشد باید به دانشگاه و علم و پژوهش اهمیت دهد.

او تربیت نسلی با معیار‌های اسلامی و فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف را از دیگر نقش‌های مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود:بسیاری از مشکلات کشور ریشه فرهنگی دارد که دانشگاه می‌تواند نقش اساسی را در این حوزه ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: از دانشگاهیان خواست تا مسائل کلان و منافع ملی را در اولویت تصمیمات خویش قرار دهند.

آیت الله عاملی افزود: برای پیشرفت سریع کشور نباید تنها به کار‌های موظفی اکتفا کرد و با همت و تلاش جهاد گونه سرعت و شتاب رشد علمی کشور را پیش برد.

او به تحریم‌های ناجوانمردانه نیز اشاره کرد و افزود: استکبار حهانی حتی به مراکز علمی هم رحم نمی‌کند و این نشان از خوی جنایت کار آمریکا دارد.

حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به پشتوانه چهل سال فعالیت اکنون جز دانشگاه‌هایی با رشد علمی بالا می‌باشد به طوری که این دانشگاه بین ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۷ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

او افزود: دانشگاه محقق اردبیلی با بیش از ۴۰۰ نفر هیئت علمی توانسته رشد علمی ۵۸ درصدی را تجربه کند که این رقم ۴ برابر میانگین کشوری می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.