مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از استقبال ۷۰ درصدی دانش‌آموزان استان به شرکت در کلاس‌های درس حضوری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : برآورد‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان با احتساب مدارس روستایی و عشایری که به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان کلاس هایشان به صورت حضوری برگزار می‌شود، استقبال به حضور در کلاس‌های درس و آموزش حضوری داشته‌اند.

او با بیان اینکه مبنای آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در مدارس است، گفت : اگرچه هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، اما هیچ اجباری هم به حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و اگر خانواده‌ای آموزش غیرحضوری را برای فرزندش صلاح بداند، می‌تواند از روش‌های آموزش غیرحضوری مثل شبکه شاد، خودآموزها، آموزش‌های تلویزیونی و... فرایند تحصیل فرزندش را ادامه دهد.

یزدان‌پناه افزود: همه مدارس باز هستند، اما تصمیم‌گیری در مورد حضور دانش‌آموزان در مدارس به اختیار والدین آن‌ها است و هیچ مدیری حق ندارد دانش‌آموزان را مجبور به حضور در مدرسه کند.

او افزود: دانش‌آموزانی هم که تاکنون در کلاس‌های حضوری مدارس شرکت نکرده‌اند، هر زمانی که تصمیم به حضور در مدارس بگیرند، مدارس استان پذیرای آن‌ها خواهند بود.

یزدان‌پناه سپس اشاره‌ای هم به میزان حضور دانش‌آموزان در شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) داشت و ادامه داد: هم اکنون ۷۵ درصد مجموع دانش‌آموزان استان شبکه شاد را به‌روزرسانی کرده‌اند و امیدواریم به زودی همه ۸۸ درصد دانش‌آموز استان که در پایان سال تحصیلی گذشته در شبکه شاد حضور داشتند، موفق به به‌روزرسانی شبکه شاد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اعزام ۴۰ گروه به مدارس مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان برای ارزیابی وضعیت مدارس از حیث رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد عموم مدارس استان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.