مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با رصد بیش از ۲۵۰ کارشناسان سلامت محیط و بهداشت بررسی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  به منظور رعایت دستورالعمل های  بهداشتی در مدارس استان کرمانشاه، گفت: با بازگشایی مدارس، چگونگی رعایت  دستورالعمل های بهداشتی به دغدغه‌ای برای والدین تبدیل شده است.

او با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان بهداشت محیط استان از مدارس، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تیم‌های نظارتی خود را در تمام شهرستان‌های استان با بیش از ۲۵۰ از کارشناسان سلامت محیط و بهداشت آغاز کرده است.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این کارشناسان طبق یک برنامه‌ریزی و برنامه عملیاتی از پیش تعیین شده به صورت روزانه، مستمر و به صورت سرزده از تمام مدارس مناطق شهری و روستایی را بازدید می‌کنند.

او بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط آیتم‌ها را بررسی می‌کنند و تطبیق می‌دهند در صورتی مشاهده نواقصی، صورتجلسه می‌کنند و نتیجه بازدید را به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارائه می‌دهند و در بازدید بعدی چنانچه مشکلات برطرف نشده باشد در ستاد استانی مدیریت کرونا موضوع را پیگیری می‌کنند.

کرمی از والدین خواست، شکایت و انتقادات خود را در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس به پدر و مادر‌ها اگر نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس می‌توانند شکایت و انتقاد خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا مراکز بهداشت شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان سلامت محیط در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

او ادامه داد: مرکز سامانه تلفن ۱۹۰ مستقیما در وزارت بهداشت است که انتقادات و شکایت‌های مردمی را به صورت خبر ویژه و فوری با کد خبر به دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان‌ها ارسال می‌کند که در این راستا ما هم موظف هستیم ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت با پیگیری خبر آن را مختومه کنیم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.