رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا گفت : بر اساس تصمیم این ستاد مدارس در تمامی شهرستان‌های قرمز، زرد و سفید برپاست و در همین راستا در استان هم، مدارس در تمامی شهرستان‌ها دایر خواهد بود.

مدارس در تمامی شهرستان‌های قرمز، زرد و سفید برپاستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس در تمامی شهرستان‌های قرمز، زرد و سفید استان گفت : بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد تا مدارس در هر شرایطی از کرونا در سطح کشور بازگشایی شوند و بر همین اساس در استان نیز مدارس در تمامی شهرستان‌ها فعال خواهد بود.

او گفت : در هر حال حاضر سه شهرستان اسلام آبادغرب، کنگاور و گیلانغرب قرمز بوده و در تمامی این شهرستان‌ها مدارس برپا خواهد بود.

مرادی افزود: البته وضعیت رنگ‌ها به شدت شکننده است و اگر امروز شهرستانی زرد باشد با دو یا سه فوتی روز بعد وضعیتش قرمز می‌شود، بنابراین اعتمادی به ثبات رنگ‌ها نیست و نباید ملاک تصمیم گیری قرار گیرند.

او افزود: مردم باید در هر شرایطی این فرض را داشته باشند که اطراف آن‌ها بیماری هست و باید از آن‌ها دوری کرده و از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت باثبات استان در بحث کرونا، ادامه داد: در حال حاضر سیر نزولی یا صعودی نداریم و وضعیت کرونا در استان با ثبات است و تنها نگرانی ما از رویداد‌هایی است که طی روز‌های آینده صورت می‌گیرد و می‌تواند وضعیت کرونا در استان را تغییر دهد.

او با اشاره به بازگشایی مدارس از امروز و بازگشایی دانشگاه‌های طی هفته‌های آتی گفت: این اقدامات می‌تواند زمینه ساز افزایش مبتلایان کرونا در روز‌های آتی شود و این جای نگرانی دارد و افراد باید به شدت مراقب باشند.

مرادی ادامه داد: همچنین در روز‌های پایانی تابستان احتمال افزایش سفر‌های تابستانی وجود دارد و این مسئله هم می‌تواند احتمال افزایش مبتلایان را به دنبال داشته باشد.

او به نزدیکی ماه مهر اشاره کرد و افزود: پاییز و زمستان بیماری‌های ویروسی غیرکرونایی را هم داریم و همه این‌ها در کنار کرونا می‌تواند پاییز و زمستان سختی را رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به نزدیکی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت و افزود: از همه کاندیدا‌ها و هوادارانشان می‌خواهیم بطور جد از برپایی ستاد انتخاباتی و تجمع برای انجام تبلیغات خودداری کرده و از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای انجام این کار استفاده کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.