معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از ۲۵۰هزار دُز سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان کرمانشاه ۱۰ هزار عدد برای توزیع در مرحله اول به استان تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آنفلوآنزا به استان مرحله به مرحله تا زمان تکمیل سهمیه ادامه پیدا می‌کند، گفت : اولویت دریافت واکسن با افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، پیوندی، مادران باردار و سالمندان است.

او با اشاره به اینکه زمان توزیع واکسن در ده روز آینده و اوایل پاییز است، گفت : تاریخ مصرف واکسن آنفلوآنزا حدود یک سال است و واکسن‌هایی که دارای تاریخ سال قبل هستند، قابل استفاده نیستند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه وزارت بهداشت برای توزیع واکسن در داروخانه‌های محدود و معین است، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وزارت بهداشت درخواست کرده که امکان توزیع واکسن در تمامی داروخانه‌های استان فراهم گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:در صورت عدم موافقت با این درخواست واکسن آنفلوآنزا در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار می‌گیرد، ضمن اینکه اسامی و آدرس داروخانه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

 محمدی گفت: تعدادی از واکسن‌های آنفلوانزا به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد که این واکسن‌ها برای زنان باردار، افراد با بیماری‌های مشخص و پیوندی و کادر درمان تزریق می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.