مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲۰ پروژه بازآفرینی محله‌های شهری استان در دست اجراست که نیمی از عملیات اجرایی طرح‌ها انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲۰ پروژه بازآفرینی محله‌های شهری استان با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان شامل هفت طرح در خرم‌آباد، بروجرد چهار، دورود چهار، کوهدشت یک و در الیگودرز چهار طرح هستند.

او ادامه داد: همچنین سال گذشته پنج پروژه در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود شامل تکمیل کانال دره غریب، احداث سالن ورزشی و بهسازی شبکه فاضلاب محله دره غریب بروجرد، احداث مرکز توسعه محله گل‌سفید به همراه دیوار حائل آن در خرم‌آباد و احداث مرکز توسعه محله ناصرالدین در دورود افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در مجموع ۶.۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پنج پروژه هزینه شده و ۲ پروژه کف‌سازی خیابان‌های آیت‌الله طالقانی الیگودرز و فردوسی خرم‌آباد با چهار میلیارد تومان برای امسال آماده بهره‌برداری است.

خالقی تصریح کرد: یکهزار و ۸۲۰ تن قیر رایگان ازسال ۹۷ برای آسفالت محلات هدف بازآفرینی تخصیص داده و طی ۲ مرحله بین شهرداری‌ها توزیع شده است که سهم خرم‌آباد ۵۰۰ تن، دورود ۳۸۰ تن، بروجرد ۳۰۰ تن و الیگودرز ۲۴۰ تن بود.

خالقی بیان کرد: بخشی از این قیر‌ها توسط شهرداری‌ها مصرف شده است و مابقی با طرح‌های در دست اقدام استفاده می‌شود.

در مجموع ۳۸۴ هزار و ۳۱۹ نفر در بافت‌های ناکارآمد میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه نشینی) و بافت‌های فرهنگی و تاریخی لرستان سکونت دارند.

۹۰۱ هکتار معادل هشت درصد مساحت لرستان سکونتگاه غیررسمی (حاشیه نشینی) می‌باشد که ۲۲ هزار و ۲۳۰ نفر معادل ۲۱ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است.

مناطق حاشیه نشین در پنج شهر خرم آباد با ۲۱۹ هکتار، بروجرد با ۲۱۲ هکتار، دورود با ۲۲۸ هکتار، کوهدشت ۱۱۲ و الیگودرز ۱۳۰ هکتار وجود دارد که به ترتیب ۶، ۶، ۱۴، ۱۴ و ۱۰درصد جمعیت این شهر‌ها در این مناطق سکونت دارند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.